1. Čichněte si k hrušce

Ovoce může být při hubnutí a udržování zdravé váhy velice prospěšné. A to nejen konzumací! Některé studie totiž ukázaly, že pouhé přičichnutí k čerstvému ovoci, zejména k hrušce, ovlivní výběr pokrmů. Jeden výzkum například zjistil, že lidé, exponovaní vůni hrušky, měli tendenci vybírat si pak nízkokaloričtější a zdravější jídlo, zejména zeleninu a ovoce. Když ovšem přičichli k čokoládě, vybírali jídla s vyšší energetickou hodnotou a sahali po jídlech bez ovoce a zeleniny. 

2. Dejte si před jídlem sklenici vody

Jedním z nejjednodušších triků, jak snížit kalorický příjem, je vypít sklenici vody před jídlem. Voda zaplní žaludek a způsobí, že se budete cítit sytější a sníte následně méně jídla. Studie naznačují, že lidé, kteří před každým jídlem vypijí dvě sklenice vody, spotřebují o 75–90 kalorií méně při následujícím jídle. 

 3. Zkuste kontrastní sprchu

Kontrastní nebo střídavé sprchy jsou velice účinné na hubnutí i jako prevence různých onemocnění. Měníte při nich teplotu vody z horké na studenou, přičemž studenou pouštíte vždy kratší dobu, maximálně jednu minutu. Tento proces zlepšuje krevní oběh a stimuluje metabolismus, což může vést k rychlejšímu spalování tuků. Navíc kontrastní sprchy mohou pomoci redukovat celulitidu a zlepšit vzhled pokožky.

4. Dejte si po jídle žvýkačku

Žvýkání žvýkačky po jídle může pomoci kontrolovat chutě a zabránit přejídání. Žvýkačkou odstraníte ze zubů zbytky jídla, které v člověku vyvolávají dřívější pocit hladu, oddálíte tím tedy chuť na další svačinku. Žvýkání také stimuluje produkci slin, což může pomoci s trávením a zároveň snižuje touhu po sladkém nebo tučném jídle. Vyberte si žvýkačku bez cukru, aby se zabránilo přidávání zbytečných kalorií.

5. Vypijte sklenku červeného před spaním

Přestože se může zdát, že alkohol a hubnutí nejdou dohromady, studie ukazují, že jedna sklenka červeného vína před spaním může podpořit spalování tuků. Červené víno totiž obsahuje resveratrol, látku, která pomáhá přeměňovat bílý tuk na hnědý, který je pro naše tělo snadněji spalitelný. Víno však musí být konzumováno s mírou a je nutné dodržovat doporučené množství.

Hubnutí nemusí být vždy spojeno s namáhavým cvičením a přísnými dietami. S těmito jednoduchými vychytávkami můžete podpořit hubnutí a udržet si zdravou váhu snadno a bez stresu. Vyzkoušejte je a sledujte, jak se vaše tělo postupně mění a jak na změny reaguje. 

Zdroje: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/9818584/ https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1038/oby.2009.235 https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0950329323001167 https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/health-fitness/photo-stories/this-old-technique-of-showering-can-help-lose-weight-its-time-we-rediscover-it/photostory/62519028.cms