Jak si jaro razí cestu vpřed, některým z nás zůstává nepříjemná památka na zimu-kila navíc. Ačkoli nás tuková vrstva možná zahřála během dlouhého a chladného období, na jaře je čas se této vycpávky zbavit. Dobrou zprávou je, že mnoho jarních jídel přirozeně podporuje hubnutí.

Teplé počasí je za rohem, ale stále je dost času na to, abyste se zbavili přebytečných kil. Chladné počasí, které nás láká k většímu příjmu na sacharidů, nás konečně minulo. Je čas začít znovu a jaro je jako stvořené pro zdravý a nový začátek! Koneckonců počasí je optimální, slunce svítí každý den déle a čerstvé potraviny jsou snadněji dostupné.

Zdroj: Youtube

 Jarní úklid kuchyně a doplnění zásob

Jednou z prvních věcí, které byste měli udělat, je vyčistit spíž, skříně a ledničku od nezdravých potravin. Vyhoďte vše, co by vás mohlo lákat. Chcete, abyste začali s čistým štítem. Odstranění všech potenciálních pokušení je skvělý způsob, jak zůstat na správné cestě!

Jednou z nejlepších věcí na tomto ročním období je čerstvá, zelená zelenina, ze které si můžete vybrat.

Pokud se nejprve nasytíte potravinami bohatými na vlákninu a vodu, zabráníte pozdějšímu nadměrnému příjmu vysoce kalorických potravin. Výzkum provedený na Pensylvánské univerzitě ukázal, že konzumace salátu jako prvního chodu může snížit celkový příjem kalorií během jídla až o 12procent. Nejste fanouškem salátů? Stejného výsledku dosáhnete i se zeleninovými polévkami (jiná studie zjistila, že lidé, kteří začali oběd zeleninovou polévkou, nakonec snědli o 20 procent méně než ti, kteří polévku vynechali).

Na jaře je také větší výběr ovoce. Což je skvělá svačina, ale také docela dobrý (a výživný) dezert! Skvělou volbou jsou například jahody. Díky obsahu vlákniny jsou vhodnou volbou při hubnutí. Studie publikovaná v časopise Journal of Nutrition zjistila, že lidé, kteří jedli 8 gramů vlákniny navíc na každých 1000 kalorií denně, zhubli asi o 4,5 kilogramu.

Jezte jídla s vysokým obsahem bílkovin a jděte ven

Bílkoviny jsou – zdaleka nejdůležitější makroživinou, pokud jde o hubnutí. Když budete jíst hodně bílkovin, budete se cítit sytí a soustředění, a dokonce spálíte více kalorií. Vaše tělo spotřebuje na trávení bílkovin více energie než na trávení sacharidů nebo tuků, takže čím více jich sníte, tím více kalorií spálíte!

Sáhněte po vejcích. Vejce jsou plná bílkovin, které zaženou hlad. V jedné studii se dietáři, kteří snídali vejce, cítili déle sytí a zhubli více než dvakrát tolik než ti, kteří k snídani přijímali stejné množství kalorií z bagety.

Na jaře si většina z nás posunuje hodiny o hodinu dopředu, což znamená, že ve večerních hodinách získáme denní světlo navíc. Pokud nejste ranní ptáče, které rádo cvičí ráno, je to ideální příležitost, jak si zacvičit večer, stačí třeba procházka.

Zdroj: skinnyms, eatingwell, výzkum, studie, studie 2