Nachlazení je občas zkrátka nevyhnutelné, obzvlášť v období, kdy počasí každý den kolísá i o deset stupňů. Důležité je budovat si imunitu celoročně pomocí správných vitamínů a minerálů. A když nachlazení vás nachlazení přepadne, zapojte do boje tyto pomocníky. Zpátky na nohou budete cobydup. 

https://www.youtube.com/watch?v=SwfJri01J2A

1. Vitamín C

Vitamín C je známý svými antioxidačními vlastnostmi a schopností podporovat imunitní systém. Pravidelné užívání vitamínu C jako doplňku stravy společně s příjmem z potravy může pomoci snížit délku a závažnost příznaků nachlazení.

Vitamín C najdete v citrusových plodech, jako jsou pomeranče, grepy, nebo citrony, v kiwi, jahodách, ale i v zelenině, například v paprikách a brokolici. Tyto potraviny bychom měli zařadit do jídelníčku nejen v období nachlazení, ale pravidelně, aby tělo dostávalo dostatek vitamínu C a my si mohli udržet silnou imunitu.

2. Zinek

Bylo prokázáno, že jeho užívání zinku v prvních stádiích nachlazení může urychlit uzdravení. Zinek může pomoci zkrátit dobu nachlazení i o několik dní, pokud se začne užívat hned, jak pocítíte první příznaky.

 Zinek naleznete v červeném mase, v obilovinách a luštěninách, při nachlazení je ale dobré zařadit i doplňky stravy se zinkem. 

3. Echinacea

Echinacea je bylina, která je často používána k podpoře imunitního systému a může pomoci zkrátit trvání nachlazení. Některé studie naznačují, že echinacea může být efektivní i při prevenci nachlazení nebo snižování doby trvání příznaků. Třapatka je také dobrá pomocnice při problémech s horními dýchacími cestami a užívat ji můžete například ve formě čaje.

4. Vitamín D

Nízká hladina vitamínu D je spojena s vyšší pravděpodobností výskytu infekcí dýchacích cest, a dalších respiračních problémů, stejně tak jako nachlazení. Suplementace vitamínem D, zejména během zimních měsíců, kdy ho nemáme dostatek ze sluníčka, může podpořit imunitní systém a pomoci chránit náš organismus proti nachlazení. Z potravin najdete vitamin D například ve vaječných žloutcích nebo v tučných rybách.

5. Probiotika

Probiotika jsou živé mikroorganismy, které podporují zdravou funkci střev, což je důležité pro udržení zdravého imunitního systému. Pravidelné užívání probiotik může pomoci snížit četnost a závažnost nachlazení, obzvláště v chladných měsících. Probiotika by měla rozhodně být brána i tehdy, kdy vám lékař předepsal antibiotika. 

6. Černý bez

Extrakt z černého bezu je známý svými antivirovými a vlastnostmi a posilují celkovou imunitu. Užívání černého bezu při prvních známkách nachlazení může pomoci urychlit vaše uzdravení.

Jako vždy pamatujte na to, že i když tyto suplementy mohou zrychlit a podpořit vaše uzdravení, je také důležité zůstat hydratovaný, dostatečně odpočívat a jíst vyváženou stravu. Pokud se vaše příznaky zhoršují nebo pokud máte nějaké další zdravotní potíže, vždy je nejlepší konzultovat vše s lékařem.

Zdroje: https://www.health.com/condition/cold/what-to-eat-when-you-have-a-cold, https://pharmeasy.in/blog/12-best-foods-to-ease-your-cough-and-cold/