Premium obsah

Ideální sportovní aktivity v přírodě

Ideální sportovní aktivity v přírodě
Počasí se ochlazuje a venku se dá konečně i trochu žít. Nejvyšší čas vyrazit si zasportovat na čerstvý vzduch. Které sporty jsou ideální do přírody a můžete je provozovat, ať už se ocitnete kdekoliv?

Sport v přírodě je blahodárný nejen pro vaše tělo, ale i pro psychiku. Stačí na chvíli vypnout, vyndat z uší sluchátka a jít se projít do lesa nebo do parku. Nebo si jděte zaběhat či oprašte kolo. Venkovní podmínky mohou být sice občas náročnější než trénink ve fitku, ale o to víc si pročistíte hlavu. Které sporty jsou teď na podzim ideální na ven?

Cyklistika vládne

Je známo, že Češi jsou národem cyklistů. Pokud jste se k tomuto sportu ještě nedostali a vaše kolo už nějakou dobu leží zaprášené v kůlně nebo ve sklepě, pak nastal čas ho vytáhnout. Podle toho, kde plánujete na kole jezdit, volte typ – silniční je ideální do města, horské si poradí i s polními cestami a do náročnějšího terénu je vhodné trekingové kolo. Nemusíte být žádní profesionálové ani ujet stovky kilometrů. Bohatě postačí, když třeba na cestu do práce vyměníte auto za kolo nebo si odpoledne na kole zajedete ke kamarádce či na nákup.

Běh je nejlevnější

Běh je tou nejlevnější aktivitou, kterou si můžete vybrat. Stačí vám k němu totiž jen dobré boty. Abyste měli jistotu, že zvolíte skutečně správně, nechte si ve specializovaném obchodě s výběrem poradit. Nevybíhejte ve starých keckách, to se vám může vymstít nepříjemným zraněním. Začínejte zlehka, pomalým tempem. Dejte si třeba cíl jít běhat třikrát týdně na 15 až 30 minut. Postupně pak dobu běhu prodlužujte. Nezoufejte, když při prvním běhu neuběhnete v kuse ani dvě minuty, to vůbec nevadí. V takovém případě zkuste praktikovat tzv. indiánský běh – v pravidelných intervalech střídejte běh a chůzi. Začít běhat vám pomohou i nejrůznější aplikace.

Brusle nikdy neomrzí

Máte-li poblíž dobré pevné cesty či cyklostezky přizpůsobené bruslařům, neváhejte je otestovat. Teď když je počasí příjemnější, se v bruslích nebudete pařit. Tento sport je navíc skvělý na posilování hýždí a nohou. Jestliže jste na bruslích dlouho nestáli, vezměte si chrániče na ruce i kolena. A nezapomínejte ani na přilbu. Při rychlejší jízdě mohou být úrazy závažnější. Ideální je na začátek zvolit pomalejší tempo a rovnou cestu bez kopců a hrbolů.

Turistika je klasika

A pokud neholdujete běhu ani cyklistice, pak vyrazte na klasickou túru do přírody v okolí. Česko má na každém kroku krásné národní parky, kopce a vyhlídky, kam se můžete jít podívat. Navíc je to skvělá aktivita, která procvičí celé tělo. Dopředu si ale zjistěte náročnost trasy, kterou jste si vybrali, aby se nestalo, že vám už na začátku dojde dech. Jestliže je vaše kondička na bodě mrazu, začněte nenáročnými procházkami v lese a postupně přidávejte kopce a obtížnější terén.

Tip: Trekingové bicykle vybírejte taky na Heureka.sk

Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.