Jaké super jídlo pro vaše děti?

To, zda budou mít vaše děti v dospělosti nadváhu a budou trpět civilizačními chorobami, nebo se budou těšit zdraví můžete ovlivnit také vy jako rodiče.
V knize od autorů Tima Noakese, Jonno Proudfoot, Bridgety Surteesov: Super jídlo pro super děti najdete inspiraci, jak naučit vaše děti ty správné stravovací návyky.

To, zda budou mít vaše děti v dospělosti nadváhu a budou trpět civilizačními chorobami, nebo se budou těšit zdraví můžete ovlivnit také vy jako rodiče. Právě v dětství se totiž budují základní stravovací návyky, které si pak dítě ponese celý život. Závislost na průmyslově zpracovaném jídle se formuje v nejmladším věku a jsou to nejmenší děti, kteří citlivě reagují na kvalitu potravin. Jako rodiče toho pro zdraví svých dětí můžete udělat víc, než byste si mysleli. Chcete-li mít superdítě, doporučují vám autoři knihy držet se těchto třech zásad:


Pravidlo 1: Žádný přidaný cukr.

Vynechte stolní cukr, sacharózu neboli veškerý přidaný cukr, který si můžete dát do hrnku s čajem, navrch misky s cereáliemi nebo do jídla, které doma vaříte. Najdete ho také skrytý v komerčních nápojích a jídlech, jako jsou hotová jídla, omáčky, sladkosti a limonády – ty jsou obzvláště zákeřné. V malé plechovce Coly vaše dítě vypije 9 lžiček cukru. Cukr totiž lemuje cestu k obezitě v dospělosti, metabolickému syndromu, cukrovce a celé řadě dalších potíží. Navíc nenabízí vůbec žádné nutriční výhody. „Čím dřív si uvědomíte, že čokoláda nebo krabice sušenek nejsou odměnou, tím zdravější vaše dítě ve zbytku svého života bude,“ vzkazují autoři.


Pravidlo 2: Žádné rafinované sacharidy

Kuchyně moderní rodiny jsou zásobeny „jednoduše stravitelnými“ dětskými pokrmy, které mají až znepokojivě nízké výživové hodnoty (a vysoký obsah aditiv). Tyto pokrmy byly navrženy pro kojence, kteří potřebují nutričně bohaté potraviny pro svůj mozek. A pro starší děti existují „vylepšené“ cereálie, které jsou sice obohaceny různými vitamíny a minerály, ale je v nich příliš mnoho cukru a jsou založeny na nejhorších druzích rafinovaných sacharidů, jako je pšenice. Naučte se rozeznávat rafinované sacharidy a zcela je vylučte, nebo alespoň zásadně omezte.


Pravidlo 3: Jen to opravdové

Zařaďte do stravy svého dítěte skutečné, průmyslově nezpracované potraviny namísto nezdravých průmyslově zpracovaných jídel. Průmyslově zpracované potraviny cílené na děti jsou plné špatných věcí, cukrů, rafinovaných sacharidů, barviv, dochucovadel, konzervačních látek, zahušťovadel a sladidel. Kupujte místní, sezonní, čerstvé, plnotučné a nejlépe bio potraviny.


Pokud byste chtěli tyto zásady dodržovat, bude to znamenat velký posun v myšlení. Na druhou stranu jde o nejlepší investici do zdraví vašeho dítěte v raném věku.

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.