Nastavujeme chodidlo aneb jak na funkční nohu

1399978604
Cviků na posilování nohou je mnoho – od pokrčování prstů přes zvedání papírových kapesníků prsty až po provádění „píďalek“. Zmíněné cviky jsou vhodné pro úplné začátečníky, kteří většinou nezvládají složitější úkony, neboť komunikace mezi mozkem a svaly nohou je po letech nepoužívání výrazně oslabená. Z dlouhodobého hlediska jsou ale zapotřebí cviky, díky nimž se noha naučí plnit své funkce, a to i v zátěži. Jaké cviky to jsou, se dozvíte v tomto článku.

Jak by měla vypadat funkční noha?

Co si vůbec představit pod pojmem funkční noha? Noha by měla optimálně plnit své funkce, ke kterým byla od přírody nastavena. Efektivně rozložit váhu celého těla a zajistit jeho stabilitu, tlumit nárazy vznikající při chůzi, plynule a měkce přenést váhu a v neposlední řadě kontaktem se zemí předávat mozku informace o charakteru terénu, ve kterém se tělo nachází.

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.