Na snížení produkce kolagenu se kromě zvyšujícího se věku, který ovlivnit nemůžeme, podílejí ale i další faktory, které máme ve svých rukou - kouření, stres, špatný pitný režim, nadměrné slunění, příliš cukru nebo třeba nedostatek spánku. Dobrá zpráva je, že tím, jak žijeme a co jíme, můžeme množství kolagenu v našem těle poměrně výrazně ovlivňovat. A to dokonce aniž bychom ho museli brát v podobě doplňku stravy.

Jaké potraviny kolagen přímo obsahují nebo naše tělo podpoří v jeho přirozené tvorbě? (Nezapomeňte, že bez vitaminu C to nebude fungovat, právě „céčko“ pomáhá tělu tvořit kvalitní kolagen. Proto jsou v seznamu i potraviny bohaté právě na něj.)

listová zelenina (pak choi, kadeřávek, špenát…)

lněná/chia semínka, vlašské ořechy, mandle

rajčata, papriky

losos, mořské plody, ústřice

olivy a olivový olej nejvyšší kvality

vajíčka (nejlépe z volného chovu)

maso (skvělé je bio krůtí/drůbeží, i s kůži a chrupavkami)

vývary z masa a kostí

luštěniny

bobulovité ovoce (borůvky, maliny, ostružiny, jahody…)

Zdravý jídelníček zkombinujte s pravidelným pohybem, který vám pokožku prokrví, a tím i vyživí. Zařaďte meditaci, která vám pomůže zvládnout stres, dostatečný spánek a myslete i na hydrataci celého těla a pokožky. Uvidíte, že budete nejen vypadat, ale i se cítit o několik let mladší!

Zdroje: Autorský text, Kondice 24/2, https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/collagen/