Ani štíhlé ženy nemusí být se svou postavou spokojené

Ani štíhlé ženy nemusí být se svou postavou spokojené

A to platí hlavně o ženách, které sice nosí džíny těch nejmenších velikostí, ale jakmile je svlečou, není na ně už hezký pohled. A na takové se teď zaměříme.

Nelamte si hlavu s tím, jaký typ postavy jste. Nelze se zaměřit jen na jednu oblast a snažit se odsud vystrnadit nechtěné tuky, tuky vždy mizí rovnoměrně po celém těle. Pokud nejste s některou částí těla spokojeni, je nutné se na ni zaměřit při cvičení. Toto cvičení provádějte pravidelně a alespoň 4x nebo ještě lépe 5x týdně. V neposlední řase je nutné mít také pod kontrolou stravu a pitný režim.

Cesta ke změně postavy by měla být postupná a nečekejte, že za týden uvidíte extrémní pokroky. Budete se určitě cítit lépe, to ano, ale na viditelné změny si raději ještě nějaký čas počkejte. Ideální je tak dlouho si přidávat na zátěži, až se tělo začne měnit.

Trénink

Pokud chcete mít do léta vytvarovanou postavu, zvyšte intenzitu tréninku. Nejčastější chybou bývá velmi pomalé tempo. Zapamatujte si, že maximální přestávka mezi dvěma cviky by měla být dlouhá minutu. Cvičit je nutné svižně bez zbytečných okolků, nesnažte se ale zase přehnaně spěchat.

Ženy dělají často chybu, když se při cvičení zaměří hlavně na břišní svaly. O břichu se navíc říká, že se tvaruje v kuchyni, tak na to myslete. Jestliže vám můžeme radit, zaměřte se spíše na zadek a stehna. Jde o velké svaly, které dohromady představují více než polovinu svalů celého vašeho těla a proto při jejich cvičení vydáte logický i nejvíc energie. Tělo bude také mnohem intenzivněji spalovat, jakmile posílíte výše zmíněnou skupinu svalů.

Jídelniček

Odborníci se spíše přiklánějí k pravidelné stravě, kdy mezi jednotlivými jídly není větší než tříhodinový odstup. Pak má tělo tendenci šetřit si tuky a spalovat svaly. Někdo ale také radí jíst v momentě, kdy mám hlad, bez ohledu na pravidelnost. Záleží tedy čistě na vás, co vám bude vyhovovat.

Hlídejte si také, kdy co jíte. Ráno a dopoledne si dopřejte sacharidy, odpoledne se zaměřte už jen na bílkoviny a sacharidy konzumujte maximálně ve formě zeleniny. Pozor také na přehnanou konzumaci ovoce, zvláště to, které je hodně sladké a má v sobě tedy spoustu cukru. Konzumujte jej tedy nejlépe ráno či dopoledne.

Snažte se, aby vaše strava byla pestrá a co možná nejjednodušší. Vyvarujte se pořizování různých polotovarů, dochucovadel a všemožných náhražek, mezi které řadíme i potraviny označené jako lehké či dietní. U takových potravin bývá chuť často uměle chemicky zvyšována.

Lucie Fumfálková

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.