8 tipů na zdravé, vydatné svačinky, po kterých nepřiberete

8 tipů na zdravé, vydatné svačinky, po kterých nepřiberete

Svačit v práci je zdravé. Nikoliv však v případě, že se při koupi svačiny necháte inspirovat kolegou, který zrovna nedokázal odolat sladké čokoládové tyčince, a dáte si ji taky. Poradíme vám, čemu byste měli dát přednost příště. Nemusíte se přitom bát, že bychom vám doporučovali jednu přespříliš zdravou potravinu za druhou.

Co třeba ovesné sušenky?

Zní to hrozně? Nemusí být, celozrnné sušenky jsou docela dobré a přitom obsahují složité cukry, takže slušně zahánějí hlad (rozhodně lépe než čokoládová tyčinka). Navíc napomáhají vstřebávání tryptofanu, aminokyseliny, která se podílí na tvorbě serotoninu neboli hormonu dobré nálady. Pokud to nepřeženete, můžete si sušenky občas namazat třeba arašídovým máslem, čímž tělu dodáte i trochu bílkovin.

Mléčné svačiny? Rozhodně ano!

Jistotou, kterou si můžete nakoupit do zásoby do ledničky na vašem pracovišti, jsou mléčné výrobky – nemusíte se nutit jen do bílých jogurtů, ale rozhodně dejte přednost jogurtům před všelijakými balenými pudinky se šlehačkou či smetanovými pochoutkami. Moc dobrou volbou nejsou ani až půllitrová balení různých ochucených mlék, protože si svou energetickou vydatností nezadají s obědem. Můžete si je ale dát na půl či na třetinu s kolegy.

Ovoce vhodné do práce

Asi taky víte, že byste měli denně sníst pět kousků ovoce či zeleniny, jenže jíst je za pracovním stolem je prostě nepohodlné. Kdo by se loupal s pomerančem nebo škrabal s mrkví? Ideální je proto drobné ovoce jako je hroznové víno nebo jablko či banán. Myslete na to, až půjdete do zelinářství. Nebo se naučte nosit si pokrájené kousky ovoce či zeleniny z domova v krabičce, alespoň občas.

Obilniny se nehodí jen k snídani

Můžete je zobat jen tak ze sáčku, ale pak hrozí, že jich sníte příliš mnoho. Proto si pořiďte misku, zalijte jich hrst trochou mléka a udělejte si z nich skutečnou svačinku. Celozrnné müsli je nejlepší, protože se z něj energie se uvolňuje pomalu. Pokud jde o nádobí, kromě misky si dopřejte i nějaký pěkný hrnek a plastový box na přenášení jídla, ať je pro vás jídlo ještě větším požitkem a ať máte potřebné nádobí vždy po ruce.

Jídlo do hrnečku

Skvělým jídlem do práce jsou drobné těstoviny jako kuskus, který stačí zalít v hrnečku vařící vodou a pak už jen stačí přidat něco zeleniny nebo bílkovin, ochutit a máte vyvážené jídlo, jehož přípravu zvládnete během chvilky i v pracovní kuchyňce.

Svačina, kterou si vypijete

Polévka jako jídlo do práce? Proč ne, i když by bylo dobré vyhnout se těm nejobyčejnějším i instantním, plným soli a ochucovadel. Ale v prodejnách zdravé výživy můžete narazit na polévky, které stačí jen zalít a přitom se jim nedá nic vytknout.

Slané tyčinky, jak je neznáte

Velké slané křupavé tyčinky koupíte v pekařství nebo už zabalené v supermarketech a v práci si je můžete dát třeba s měkkým sýrem nebo hotovými omáčkami nebo pomazánkami jako jsou hummus, guacamole a podobně. Jen pozor, má jít o svačinu, ne o to, abyste se jimi nacpali k prasknutí. Kupte si proto malé balení nebo se rozdělte s kolegy.

Směsi vás postaví na nohy

Rozinky, semínka, oříšky. Kombinace, která díky obsahu minerálů a stopových prvků svědčí mozku a jako zdroj energie vaší pracovní výkonnosti, jen nezapomeňte na množství skrytého tuku. Podobně s rozmyslem je potřeba přistupovat k sušenému ovoci. Když si dáte pár kousků, výborně, když však sníte celý sáček, přijmete tolik energie jako v menší čokoládě.

Kondice

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.