Kruhový trénink: Za dvacet minut máte skvěle procvičené celé tělo!

Kruhový trénink: Za dvacet minut máte skvěle procvičené celé tělo!

Kruhový trénink je hitem současnosti. Poohlédněte se ve svém okolí, zda existuje možnost se jít někam osobně přesvědčit, že jde o tip tréninku, při kterém si během chvilky skvěle procvičíte celé tělo.

V pražském studiu Factory Pro, které je vybaveno právě na kruhový trénink, jsme si vyzkoušely místní zónu pro ženy. Ani si neuvědomíte, jak čas rychle utíká. Devět strojů pracujících na principu hydraulického pístu je zde seřazeno tak, abyste během pár minut vystřídaly různé svalové partie. Zatímco posilujete ruce, odpočinou si stehna, kterým jste daly zabrat u předchozího stroje. Začít můžete odkudkoliv, tak je systém navržený. Nejste tedy závislé na tom, zda je některý stroj obsazený.

Stroje dva v jednom

Hlavní výhodou je, že na strojích nemusíte počítat opakování. Uprostřed místnosti totiž stojí sloup, který mění barvu ze zelené na červenou. Na každém stroji se zdržíte přibližně půl minuty, kdy svítí zelená. Když ji vymění červená, máte pauzu. Během ní se stihnete napít, přejít k dalšímu stroji a nastavit si zátěž. Za šest minut stihnete vystřídat všechny stroje a můžete se vrhnout na další kolečko.

Proč vlastně kruhový trénink trvá tak krátkou dobu? Stroje fungují jako dva v jednom. Při jednom tahu posilujete jednu partii, při zpětném chodu druhou. Například v sedu uchopíte držadla nad rameny a přitahujete, tím jdete do předklonu a posilujete břicho. Při tahu zpět zabírají záda. Z toho důvodu ale musíte cvičení přizpůsobit svůj dech a nikam nechvátat. Vydechujte při každém záběru, pak se v klidu nadechněte a při zpětném chodu opět vydechujte.

Zátěž u strojů se upravuje velmi snadno: jen točíte dvěma kolečky se stupnicí od jedné do pěti. Každé kolečko patří k jednomu ze cviků, které děláte. Díky tomu můžete například přidat zátěž bicepsům a naopak ubrat obvykle slabším tricepsům.

Pozor na záda

Cvičení na strojích není nijak komplikované, ale i tak si kontrolujte správné provedení. „Ženy často dělají chybu, když si sedají na okraj sedadla a hned začnou cvičit. Záda a pánev mají být pevně na opěrce, aby byla pánev fixovaná. Pak zabírají ty svalové partie, které mají,“ vysvětluje trenér Jarda.

Pokud tedy nemáte s kruhovým tréninkem zkušenost, poprvé určitě využijte služeb trenéra. Hydraulické stroje totiž pracují trochu jinak než ty s „cihličkami“, které znáte z klasické posilovny. Ve fitness Factory Pro, kde jsem trénink vyzkoušela, se lekce konají vždy v úterý a ve čtvrtek v šest odpoledne pod vedením trenéra. Během 45 minut vystřídáte všechny stroje přibližně šestkrát.

Kruhový trénink se hodí pro…

  • zaneprázdněné ženy, které si chtějí zacvičit v obědové pauze
  • dívky, kterým vadí v posilovnách mužská pozornost
  • technické antitalenty, jež ocení jednoduchou manipulaci se stroji
  • ženy, které chtějí zpevňovat tělo, nikoliv budovat svaly
  • znuděné, jež si nevědí rady s výběrem stroje

Názor Kondice

Kruhový trénink je efektivní cvičení a má potenciál přilákat do posiloven i ženy, které by sem jinak nezavítaly. Doporučujeme nevynechávat desetiminutové zahřátí na orbitreku, běžeckém pásu nebo rotopedu. Stejně tak se vyplatí obětovat před odchodem pět minut závěrečnému strečinku. Díky tomu využijete kruhový trénink opravdu na maximum, to vše během třiceti minut.

Kondice

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.