Jídlo, které prospěje vaší pleti v každém věku

Jídlo, které prospěje vaší pleti v každém věku

S kůží se to má podobně jako s oblečením. Ve dvaceti s klidem nosíte minisukni, ale ve čtyřiceti už si to nejspíš rozmyslíte, i kdyby se vaše postava zase tolik nezměnila. Navíc se nejspíše změnila, protože s věkem se často mění tělesná konstituce a také se více ukládají tukové zásoby. Podobně jako postava se s věkem mění i pokožka a rozhodně nejde jen o vrásky.

Mažete se vhodným krémem, venku se chráníte před sluncem, každý večer se pečlivě odličujete a snažíte se dost spát? To všechno vaší pokožce určitě prospěje. Ale věděli jste, že neméně důležité pro její stav může být to, co jíte? Ve své knize o tom, jak být fit, se touto otázkou zabývá například Joy Bauer, jejíž rady přinesl server shine.yahoo.com.

Do dvaceti

  • Často se objevuje akné. Pokud není závažné, může pomoci snížení spotřeby sladkostí a nápojů s bublinkami. Místo laciných sušenek si dejte kousek kvalitní čokolády nebo ovoce, dodáte tělu zároveň antioxidanty.

Ve třiceti

  • Mladistvému vzhledu pomáhá vysoká konzumace ovoce a zeleniny bohaté na betakaroten. Vsaďte proto na potraviny, které jsou samy od sebe oranžové, až červené (mrkev, meloun, dýně, sladké brambory), vše doplňte tmavou listovou zeleninou.

Ve čtyřiceti

  • Nastal čas boje s vráskami, a proto byste měli jíst dostatek potravin bohatých na vitamín C, ať už půjde o zelí, růžičkovou kapustu, papriky, brokolici nebo o citrusové plody.

Po padesátce

  • Pokožka vyžaduje ještě více než předtím silnou hydrataci. Pijte proto hodně vody a vyhýbejte se slazeným nápojům, jsou moc kalorické a navíc paradoxně přispívají k odvodňování organismu, a tedy i vaší kůže.
  • Pokud jde o jídlo, dejte si takzvané šťavnaté potraviny, jako jsou okurky, broskve nebo třeba žampiony, dále pomeranče, hrozny či melouny, zkrátka jídlo, které obsahuje až 90 procent vody.

Kondice

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.