Jarní detox není hladovka

Jarní detox není hladovka

Pokud se po zimě cítíte unavení, vyčerpaní a bez energie, je čas na jarní detox. Očistíte tak nejen svoje tělo od nahromaděných toxinů, ale také zaženete únavu a pocítíte příliv pozitivní energie. Navíc zbavíte tělo nadbytečných kilogramů. Připravte si ale plán. Detox totiž není o hladovce!

Co to je vlastně detoxikace?

Po dlouhé zimě přichází jaro, během kterého mnozí z nás pociťují jarní únavu. Tělo si během zimních měsíců říká o tučná jídla, z kterých se v našem těle hromadí jedovaté látky a po zimě je třeba je z těla odstranit. Během zimy nemáme k dispozici dostatek sezónních potravin, čerstvé ovoce a zeleniny. O konzumaci alkoholu ani nemluvme. Naše tělo si o detox zkrátka říká. Detoxikace je očista organismu, která jej zbavuje nepotřebných látek.

Pijte hodně tekutin

Absolutním základem detoxikace je pravidelný příjem tekutin ve formě čisté pramenité vody. Tekutiny transportují živiny k buňkám, napomáhají vylučování nestrávených zplodin látkové přeměny, usazených toxinů v těle a škodlivých látek, které tělo opouštějí močí, potem a vydechovaným vzduchem. Důležitou úlohu hraje také detoxikační stravování, které můžete obohatit o snadno stravitelné čerstvé ovocné a zeleninové šťávy a bylinkové čaje. Skvělá je třídenní detoxikace jen pomocí čerstvých ovocných a zeleninových šťáv, bylinkových čajů a čisté vody.

Na snídani si připravte 0,5 l čerstvé ovocné šťávy z citrusových plodů (grepy, pomeranče) a jablek. K obědu a večeři si připravte 0,5 l zeleninové šťávy – základem je mrkev, ke které můžete podle chuti přidat okurku, celer a červenou řepu. Doporučujeme také detoxikační čaj z mladé kopřivy – vypijte jeden šálek půl hodiny před snídaní, obědem i večeří. A protože bez vody to nejde, vypijte denně tolik čisté vody, kolik vážíte, krát 0,03 l (např. 60 kg krát 0,03 litru je 1,8 l). Dbejte však na výběr vody. Ideálně je pití kvalitní pramenité vody s výváženým obsahem minerálů, jako je například „živá“ Toma Natura.

Smoothie není trávník ve skleničce

Na popularitě stále nabírají smoothies drinky, detoxikace chlorofylem. Skvělé jsou zejména kvůli jednoduchosti, protože velmi jednoduše díky zelené barvě poznáte, které potraviny chlorofyl obsahují. Pokud však máte pocit, že pijete zelený trávník a vaše chuťové buňky rezolutně protestují, zkuste si nápoj dobarvit i jinou chutnou barevnou zeleninou, například mrkví. Nejen samotné smoothie pomáhá detoxikaci těla.

Cenným zdrojem minerálů a vitamínů v jarním období jsou mladé zelené výhonky divoce rostoucích, i doma pěstovaných rostlin. Přidávejte si je na drobno nasekané do salátů, obilných a luštěninových jídel a polévek. Vyzkoušejte také mladé listy kopřivy a špenátu. Nezapomeňte i na čerstvou petrželovou a celerovou nať, bazalkové listy a pažitku. Nahořklé pampeliškové listy přidané do zeleninových salátů pomáhají pročistit játra, žlučník a zlepšit trávení. A během jarních procházek v lese najdete podle vůně velmi snadno vynikající medvědí česnek na pročištění žaludku, střev a krve s antibakteriálními účinky.

Tipy na smoothie

smoothie_malinaMalinové smoothie
Na přípravu malinového smoothie potřebujete zhruba 100 g čerstvých malin, jeden zralý banán, hrst strouhaného kokosu a 150 ml vody Toma Natura.

Maliny opláchněte a osušte, banán oloupejte a nakrájejte. Potom vše vložte do smootie makeru anebo mixéru a zalijte vodou. Důkladně vše rozmixujte. Pokud jsou maliny málo cítit a je třeba nápoj osladit, pro lahodnou chuť přidejte lžičku medu.

 

spenat_062okZelené smoothie
•    Menší svazek špenátu
•    1 malá okurka
•    Zázvor
•    Máta
•    Šťáva z citronu
•    100 ml Toma Natura

Postup: Špenát omyjeme, natrháme a dáme do mixéru. Okurku omyjeme, zbavíme semínek a rovněž nakrájíme. Zázvor nastrouháme, zhruba na 1 čajovou lžičku. Vše dáme do smoothie makeru, přidáme mátu a zalejeme vodou Toma. Rozmixujeme do hladka

Pohyb

Alfou a omegou je aktivní pohyb, ideálně na čerstvém vzduchu. Pohybem zrychlujete krevní oběh, zlepšujete využitelnost kyslíku v tkáních, v podobě potu vylučujete odpadní látky a navíc skvěle odbouráte stres. Turistika, ježdění na kole, běh, fitness cvičení, tancování, jóga, strečink a různé jiné aktivity přinášejí do našeho těla pokoj, vyrovnanost a napomáhají k celkové očistě těla. Pokud nejste vysloveně sportovní typ, doslova zázračně na tělo působí procházky probouzející se jarní přírodou. Optimální je chůze s holemi (nordic walking), při které si intenzivněji uvědomujete rytmus svého dechu, do pohybu zapojujete také horní část těla, posilujete zádové svalstvo a kráčíte ses narovnanými zády, což je hlavní předpoklad proudění životní síly celým tělem. Ujděte pár kilometrů a namísto únavy pocítíte příliv energie!

Kondice

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.