Kruhový trénink lze navštívit i v posilovně

Kruhový trénink lze navštívit i v posilovně

O co se vlastně jedná, když se řekne kruhový trénink? V podstatě to vyplývá z názvu tohoto tréninkového programu. Cvičí se na různých stanovištích, které nejčastěji bývají uspořádány do kruhu.

Počet stanovišť bývá rozdílný a to i podle počtu účastníků. Může jich být okolo patnácti. A mezi hlavní předpoklady patří to, že jsou sestaveny tak, aby postupně zatěžovaly jednotlivé svalové skupiny celého těla. Důležitým faktorem je i nastavení času, který na různých stanovištích trávíte a také doba pauzy. Ta by měla sloužit k tomu, abyste se stihli přesunout ze stanoviště na další a trochu si oddechli. I když čas na odpočinek není příliš dlouhý, pauza mívá okolo 15 vteřin.

Cvičit by se mělo ve svižném tempu, abychom nejenom posilovali, ale také zvýšili svoji tepovou frekvenci. Avšak ještě důležitější než vysoký počet opakování je správná technika provedení a s tou by vám měl pomoci trenér, který tento trénink vede. Na jednotlivých stanovištích tak cvičíte zhruba 45 vteřin, pak 15 vteřin na přesun a opět další cvik. Když projedete celý kruh, tak se dává zpravidla krátká cca dvouminutová pauza na vydýchání, doplnění tekutin a získání nové chuti do dalšího kola. Celkem stihnete celý kruh projet tři až čtyřikrát během jedné hodiny.

Co nám přináší?

Kruhový trénink působí hlavně na kardiovaskulární systém, nervo-svalovou koordinaci a silovou vytrvalost. Tak efektivně spaluje tuk a formuje postavu a pomáhá ke zvýšení fyzické kondice a síly.

Pro koho je vhodný?

Vlastně pro každého, jelikož si sami můžete zvolit tempo i zátěž a přizpůsobit si tak trénink svým momentálním fyzickým silám i chuti.

Kruhový trénink navštěvuji ve Fyziostudiu Dires, kde nabízí dva druhy kruhového tréninku a to kondiční a silový. Proč jsem si vybrala kruhový trénink právě zde? Asi nejdůležitějším faktorem pro mne bylo to, že toto studio se zabývá hlavně zdravým a efektivním způsobem cvičení, jelikož spolupracují se špičkovými  fyzioterapeuty a jejich trenéři jsou vyškolenými fyziotrenéry zaměřenými hlavně na správné a zdraví prospěšné provádění cviků a s tím vám po celou dobu pomáhají.

Mezi hlavní specifikaci cvičení v Diresu patří zaměření cviků na takzvanou břišní hydrauliku, která nám pomáhá ke správnému držení těla a tím lepšímu dýchání a celkovému postoji, který je prospěšný nejen jako prevence bolesti zad. Také může pomoci našemu tělu k lepšímu spalování. Tohle může znít dost obecně a možná i vědecky, ale moje zkušenost je taková, že když jsem začala používat a zapojovat břišní hydrauliku, tak se mi během pěti týdnů zmenšil obvod přes břicho o osm centimetrů.

Jak si trénink užívám?

Po příchodu, si většinou před samotným tréninkem ještě dám pár minut na některém aerobním stroji, abych se zahřála, a pak už jen sleduji našeho trenéra, jak nám ukazuje jednotlivá stanoviště a popisuje, co je důležité mít na paměti. Některá stanoviště si dokážu vyloženě užít, ale jsou i taková, která bych nejraději neměla, jelikož mě u nich pěkně bolí svaly. No nic, přesně ty asi potřebuji nejvíce posílit. V průběhu celého cvičení kolem nás všech chodí trenér a pomáhá nám s nastavením těla do správné polohy, abychom tak zapojovali to, co zapojovat máme a nepřetěžovali to, co nemáme. Baví mě asi nejvíce to, že se stanoviště střídají celkem rychle po sobě a já se tak nestihnu ani nudit a na těch 45 vteřin se dokážu spíše vybudit k nějakému výkonu. Jelikož vím, že další cvik bude jiný a já se tak nestrhnu. Kruhový trénink tak považuji za velice příjemnou variantu posilování, jelikož je různorodé a flexibilní.

Jana Procházková

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.