Spojte oblíbené dobroty, vaše zdraví jen pokvete

Spojte oblíbené dobroty, vaše zdraví jen pokvete

Notoricky známé zdravé potraviny má v paměti snad každý. Věděli jste ale, že jde tyto potraviny nakombinovat a vzniknou vám nejen luxusní nové chutě, ale také se tím přidaná hodnota potravin ještě znásobí.

Skvělý bojovník s hladem: Bílý jogurt a celozrnné lupínky

Jogurt je plný bílkovin, zatímco lupínky vám dodají potřebnou vlákninu. Pokud si je dáte dohromady, zpomalí vaše trávení a nerozkolísají tolik hladinu cukru v krvi, vy se díky tomu budete déle cítit zasycená. Zatímco samotného jogurtu se moc nenajíte a po lupíncích byste zase měla brzy hlad.

Ochrana proti chudokrevnosti: Vajíčka a pomerančový džus

Vejce obsahují železo, které potřebujeme – anémie hrozí až čtyřem ženám z deseti, které se kvůli ní cítí unavené, mají potíže se soustředěním, případně je dokonce může trápit dušnost. Tělo však může mít problémy se zpracováním železa, pokud zároveň nemá dostatek vitamínu C. Proto ten pomerančový džus.

Prevence rakoviny a srdečních onemocnění: Ledový salát a olivový olej

Výzkum z The Ohio State University v USA dokázal, že listové saláty sice obsahují množství karotenoidů, které pomáhají jako prevence proti nádorům, nicméně tělo je nedokáže využít, pokud mu je nepodáte zároveň s tuky, Proto ta olejová zálivka. Samozřejmě, olej nemusí být nutně olivový, ale ten panenský je prostě ve srovnání s jinými zdravější.

Pro silné srdce: Zelený nebo černý čaj & citron

Čaj s citronem nepomáhá jen proti nachlazení. Jak zelený, tak černý obsahuje flavonoid zvaný katechin, který dokáže posílit vaše srdce, pokud ho však žaludeční šťávy nezničí. Vědci tvrdí, že jeho rozkladu dokáže zabránit právě přidání citronové šťávy.

Pro nižší krevní tlak: Banány a puding

Banány jsou nabité draslíkem a mají málo sodíku, což je obojí skvělé na snížení tlaku. Pokud si k nim dáte nějaký mléčný výrobek s nižším obsahem tuku, například puding, mají dvakrát vyšší účinek, což potvrdily dokonce klinické studie.

Proti rakovině: Pečené vepřové maso a růžičková kapusta

Ze všech druhů mas je právě vepřové nejlepší zdrojem selenu, zatímco růžičková kapusta podobně jako brokolice nebo zelí jsou nabité antioxidantem sulforanem, přičemž obě tyto látky by se měly v jídle kombinovat. Pak jsou třináctkrát účinnější v boji proti rakovině, než když je jíte zvlášť. Doporučení se samozřejmě netýká uzenin a příliš tučného masa.

Blokují vznik rakovinotvorných látek: Rozmarýn a dušené maso

Rozmarýn obsahuje spoustu velice účinných přírodních látek, které dokážou blokovat účinek karcinogenů, které se někdy tvoří při pečení nebo dušení masa za vysokých teplot (jednou z těchto látek je např. carnosol).

Aby bylo srdce zdravější: Ovesné vločky a borůvky

Oves snižuje hladinu cholesterolu díky obsahu vlákniny a antioxidantů, které tlumí působení volných radikálů poškozujících buňky. Když ho doplníte borůvkami, které krom antioxidantů obsahují ještě množství vitamínu C, bude jejich společná síla znatelně vyšší. Vědci tvrdí, že přinejmenším dvojnásobně.

Proti krevním sraženinám: Čokoláda a jahody

Tohle doporučení zní spíše jako rada pro valentýnskou svačinu, ale italští vědci tvrdí, že katechin obsažený v čokoládě a kvercetin z jahod dokážou snížit riziko, že se vám začnou příliš shlukovat krevní destičky a tvořit krevní sraženiny, což je důležité jako prevence mrtvice či infarktu. Samotná čokoláda ani samotné jahody v tomto směru bohužel nijak nepůsobí.

Kondice

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.