Víme, jak na noční hlad

Víme, jak na noční hlad

Celý den jste v jednom kole, že se ani nestihnete najíst, zato večer, když máte konečně čas si vydechnout, se před vámi žádné jídlo neukryje a ani noční vyjídání lednice vám není cizí? Pokud vám takový styl stravování nevyhovuje, poradíme vám jak na něj vyzrát!

1. Jezte pravidelně a nezapomeňte na večeři

Každý odborník vám řekne, že ideální je jíst menší porce pětkrát denně. Pro vaše tělo totiž není nic horšího než hladovění a následně kalorická bomba, kterou mu dopřejete v podobě nočního náletu na ledničku. Zkuste si na jídlo udělat čas a když přijdete domů, dopřejte si dobrou, ale zdravou večeři. Pokud to dodržíte, vaše tělo už nebude mít potřebu nutit vás k nočním výletům za mlsáním.

2. Dejte si ovoce

Noční mlsání bývá často spojené s konzumací sladkostí a nezdravých dezertů či pochutin. Tělo volá po cukru. Ošálit ho můžete poměrně snadno – dejte si místo dortu kousek ovoce. Chutě na sladké to upokojí a vy tolik nezaútočíte na štíhlou linii.

3. Napijte se čaje

Pokud vás v noci přepadnou chutě, napijte se trochu čaje. Odborníci doporučují teplý mátový nebo heřmánkový čaj. Změní vám chuť v ústech a je možné, že myšlenky na sladké to rozptýlí, aniž byste pozřela jedinou kalorii.

4. Vyčistěte si zuby

Pokud vás přepadnou chutě na noční mlsání, jděte raději do koupelny a vyčistěte si zuby. Zubní pasta totiž opět změní chuť ve vašich ústech a pokud byste hned začala mlsat, možná by vám dobrota s nádechem mentolu ani nechutnala…

5. Napijte se vody

Nejjednodušší způsob, jak vyzrát na noční chutě, je napít se vody. Ne nadarmo se totiž říká, že hlad je převlečená žízeň. Voda navíc zaplní žaludek a mozek tak dostane signál o tom, že hlad vlastně nemáte. Pokud vám nechutná obyčejná voda anebo na vás nezabírá, zkuste se napít sklenice perlivé minerálky, do které přidáte šťávu z citronu.

6. Zavolejte kamarádce

Dalším tipem, jak na noční mlsání vyzrát, je zavolat kamarádce. Samozřejmě musí jít o delší hovor, ve kterém proberete všechno možné – tedy pokud možno kromě jídla. Odborníci jsou totiž přesvědčeni, že s plnou pusou mluvit nebudete, a tak místo chutí na jídlo se v hovoru se spřízněnou duší odreagujete a přijdete na jiné myšlenky.

7. Zacvičte si

Ano, je to sice kruté vstát z postele a místo pochodu do lednice začít cvičit, ale pokud máte pevnou vůli, tak i to prý pomáhá. Stačí pár dřepů, kliků, sedů-lehů či chvíle jízdy na rotopedu a myšlenky na jídlo vás prý přejdou…

8. Zahrajte si hru

Nutkavé choutky na mlsání v noci vás prý přejdou i tehdy, pokud místo ke stolu v kuchyni sednete k počítači nebo Playstationu a zahrajete si nějakou hru. To zaměstná vaše ruce, ale i hlavu, a tak vás myšlenky na jídlo prý brzy přejdou. Postačí vám i hra na mobilu, který jistě máte po ruce.

Kondice

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.