Proč nehubnu?

Proč nehubnu?

Je mi 33 let, mám 2 děti a od konce prosince se snažím zhubnout. Nejsem nijak obézní, měřím 158 cm a vážím 66 kg. Takže bych chtěla zhubnout asi nějakých 6-8 kg. Můj problém je, že se mi zdá, že málo hubnu. Začala jsem jíst zdravěji, ráno ovoce nebo jogurt, svačinky mívám taky, k večeři mívám vesměs zeleninu nebo těstoviny, nejím bílé pečivo, k masu si místo přílohy dám zeleninu, 5x týdně jezdím 45-60 minut na orbitreku a pak ještě cvičím na břišní svaly. Zatím jsem zhubla pouhé 2 kg. Kolem pasu je to o 6 cm méně. Hledala jsem na internetu, čím by to mohlo být, a našla jsem článek o štítné žláze. Já jsem již od 15 let sledována kvůli zvětšené štítné žláze, před 9 lety jsem proděla autoimunitní onemocnění štítné žlázy, beru 5x týdně Euthyrox 75, a 2x týdně Euthyrox 100. V tom článku bylo uvedeno, že po tomto autoimunitním onemocnění štítná žláza téměř nefunguje. Je to pravda? Mohlo by to vysvětlit, proč je pro mě tak strašně těžké zhubnout nějaké to kilo? Nebo špatně cvičím? Vlastně jsem hodně upravila stravu oproti tomu, jak jsem dřív jedla. Také jsem nesportovala a teď poctivě cvičím a skoro nic. Jsem z toho zklamaná, čekala jsem víc, než 2 kg za 2 měsíce. Děkuji předem za odpověď, Pavlína D.

Eva Beníšková

Výživová poradkyně a fitness trenérka. Poskytuje také výživové poradenství pro diabetiky a celiaky, ze sportu se věnuje zejména ZUMBĚ. Více informací najdete na www.beniskova.cz.

Bohužel důvodů, proč jde hubnutí velmi pomalu, může být několik. Nevím úplně přesně, jak dlouho máte po porodu, případně, zda ještě kojíte. Většinou trvá cca 12 měsíců po porodu – než se tělo stabilizuje do “normálu”. Vlivem hormonálních změn. Není ani přijatelný nějaký extrémní úbytek na váze. Pokud máte již delší dobu po porodu, může být na vině i štítná žláza.

Co se týká vašeho stravování, troufnu si tvrdit, že váš příjem je poměrně nízký a nevyvážený. Vynecháváte přílohy, což není z mého pohledu úplně správně. Ideální by bylo navštívit výživového specialistu, který vám udělá přesný rozbor vašich současných stravovacích návyků a dá vhodné doporučení pro redukci.

Pohybová aktivita je pozitivní, ale nic se nemá přehánět. Zde je zase důležitá tepová frekvence, při které se pohybujete a nezapomeňte také na regeneraci – relax. Uvidíte, že výsledky si jistě dostaví, ale chce to v klidu a netrápit se každým dekem.

Eva Beníšková

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.