Dieta a ovocná večeře

Mám 102 kg a nyní držím dietu, která funguje a vyhovuje mi. Přes den jím častěji a menší porce, od 17 hodin už jen ovoce a zeleninu. O zelenině vím, že je vhodná, ale co ovoce? Dělám dobře, když sním kokos, mandarinky, pomeranče nebo pomelo?

Eva Beníšková

Výživová poradkyně a fitness trenérka. Poskytuje také výživové poradenství pro diabetiky a celiaky, ze sportu se věnuje zejména ZUMBĚ. Více informací najdete na www.beniskova.cz.

Redukční program by měl vycházet z pravidelného, pestrého, a hlavně vyváženého stravování. Přestávka mezi jídly by neměla být více jak 2–3 hodiny, stejný interval je dobré dodržet i před spánkem. Všeobecně platí, že v dopoledních hodinách by měly převažovat sacharidy, odpoledne spíše bílkoviny.

K vašemu konkrétnímu dotazu. Večer byste se měla vyvarovat sladkého ovoce a zeleniny. Sem patří např. banán, mrkev, kukuřice, žlutá paprika – obsahují totiž hodně sacharidů. Pokud není zajištěn potřebný výdej, může si tělo nespotřebovanou energii ukládat.

Vámi uvedené druhy ovoce jsou v pořádku, jsou to spíše citrusy. I zde by se mělo dodržovat doporučené množství na základě pravidel vaší diety.

Eva Beníšková

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.