Nové trendy v životním stylu, nebo „úlety“?

Svět kolem nás se mění. To, co se dřív zdálo jen jako módní výstřelek, je dnes naprosto normální. Někdy se jedná o detaily, kterým téměř nevěnujeme pozornost, jindy může jít o naprosto zásadní změnu v životním stylu. Následující proměny se kolem nás také postupně objevují. Co myslíte, je to krátkodobý trend nebo prostě jen „úlet“?

Útok na pět smyslů

Není složité odfiltrovat z našich životů značnou část reklamy pomocí programů blokujících otevírání pop-up oken na počítači či pořízením nahrávacích zařízení, která nám umožňují nahrát si naše oblíbené pořady a pouštět si je, aniž by nás rušily reklamy. Reklamní experti se proto musí zaměřit na nový typ propagace, který by nebyl tak nápadný, avšak stejně, či více efektivní než ten současný. Tak začíná vznikat něco, co se nazývá „sensory branding“ (tj. smyslové značky). Jedná se o typ reklamy, která útočí na více smyslů než jen sluch a zrak. Zaujalo vás někdy, jak hladce se některé tvářenky nebo oční stíny zavírají? Společnost Becca utrácí obrovské peníze za vyladění tohoto detailu. S rostoucím množstvím poznatků odhalujících reakce mozku na nejrůznější podněty se nejspíš brzy dočkáme reklam, které nenechají na pokoji žádný z našich smyslů. 

Vaření jako důkaz mužnosti

Muž v kuchyni není v dnešní době již tak nevídaný úkaz jako dříve. Někteří dokonce vnímají znalost v této oblasti jako ukazatel mužnosti, podobně jako například znalost v oblasti vinařství. Vaření pro ně představuje spojení konceptů, vědy, techniky, chemie a designu. Jedná se o důstojný způsob kreativní tvorby. Je stále větší sháňka po kvalitních, „skutečných“ surovinách. Někteří lidé jsou ochotni jet mnoho kilometrů, jen aby získali například bio zeleninu od drobných pěstitelů. V době fast foodů se poctivé kulinářství stává pro mnohé věcí prestiže. Ženy se často plotny straní, neboť v ní vidí symbol stereotypu. Muži jsou naopak lákáni možnostmi něčeho nového, co jim umožňuje tvořit a předvést se před dámskou, ale i pánskou společností.

High-tech záchody

Trh s luxusními záchody je v Evropě či Spojených státech zcela zanedbatelný. Pro mnoho z nás představuje taková investice naprosto nepředstavitelné plýtvání penězi. V Japonsku se však jedná o značně rozvinuté odvětví. Jsou nabízeny toalety vyhřívané, s automaticky se zvedajícími prkýnky nebo hudebním doprovodem, který zamaskuje jakékoli nelibé zvuky. Toalety pro diabetiky zase analyzují množství glukózy v moči. Některé modely dokonce umožňují díky internetovému připojení zaslat výsledky přímo ošetřujícímu lékaři. Přibližně třetina Japonska vlastní elektronickou toaletu, jejíž cena se v přepočtu pohybuje okolo 60 000 korun. Pro některé zahraniční obchodníky se tento druh obchodu může jevit jako lukrativní, avšak nejspíš ještě nějaký ten čas potrvá, než se něčeho takového dočkáme v Česku.  

Stepfordští manžílci

Stepfordský manžílek je přizpůsobivý, pozorný, ohleduplný v ložnici a spolehlivý při péči o dům – zkrátka perfektní muž. V dnešní době ženy často ve vztahu částečně přebírají mužské role. Stávají se dominantnější, zejména díky celkovému tlaku společnosti na ostré lokty. V důsledku toho vlastně muže často příliš nepotřebují ani k finančnímu zajištění, ani k založení rodiny. Muž v domácnosti už zdaleka není tabu. Naopak, jedná se o moderní a čím dál oblíbenější koncept, který si mnoho mužů užívá a mnoho partnerek oceňuje.

Marie Neumannová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.