Jídlo jako cesta k omlazení

Asi víte, že přejídání se, zvláště nezdravými potravinami, nikomu roky nepřidá. Takže první pravidlo, jež byste měli dodržovat, pokud chcete vypadat mladší, zní: jezte střídmě. Jenže co? Poradíme vám, které potraviny jsou v tomhle ohledu tou správnou volbou.

Vsaďte na glutathion. Podivně vypadající slovo označuje důležitý antioxidant, látku, jež dokáže zpomalit stárnutí buněk, protože je chrání před působením škodlivých volných radikálů, kterým se jinak těžko vyhnete. Abyste ho měli dost, měli byste jíst mimo jiné hodně potravin bohatých na flavonoidy, mezi něž patří například ovoce, jako jsou borůvky, červené hroznové víno či pomeranče. Důležitá je i zelenina. Jaké další rady jsme pro vás našli na serveru All about you? Je jich celkem sedm.

Dejte si něco alkalického

V tomto směru je zajímavým tipem například takzvaná zelená voda – obyčejná pitná voda, klidně kohoutková, do níž přidáte tekutý chlorofyl. Na litr počítejte s jednou, až dvěma lžičkami. Důležitá je podpora střevní mikroflóry vhodnými probiotiky, dále tělu prospějete také zelenými jablky, listovou zeleninou a česnekem.

Pijte

Měli byste denně vypít alespoň dva litry vody bez bublinek, kterou můžete prokládat bylinnými čaji z pampelišky, dobrý je také zázvorový čaj s citronem.

Jezte zvlhčující potraviny

Studie publikovaná v British Journal of Nutrition prokázala, že lněný olej zvyšuje hydrataci pokožky a vyrovnává nerovnosti pleti a jemné vrásky. Lněný olej, semena, vlašské ořechy a ryby jsou dobrým zdrojem omega-3 mastných kyselin – proto by minimem měly být dvě porce kvalitních ryb týdně. Lněný olej můžete tělu dodat například v podobě takzvané omega zálivky na saláty a další jídla (3 lžičky lněného oleje, 3 lžičky kvalitního vinného octa, půl lžičky mletého česneku, 2 lžičky javorového sirupu nebo medu).

Jezte méně

Nepřejídat se vyplatí hned několikrát. Krom toho, že nebudete mít nadváhu a tím budete šetřit své srdce a klouby, je tu i přímý vliv na rychlost stárnutí organismu. Když totiž jíte méně, vaše tělo produkuje více hormonu melatoninu, který pro změnu podporuje tvorbu výše zmíněného glutathionu. Abyste nemuseli počítat kalorie, zůstaňte u standardní velikosti porce, ale její polovinu nahraďte zeleninou, ať už syrovou, nebo vařenou. Nezapomínejte na bílkoviny a pečivo, ideálně kvalitní celozrnné. Chuť na sladké zahánějte ovocem.

Buďte jako Šípková Růženka

Kdo šidí spánek, šidí především sám sebe. Vaše pokožka bude unavená, vaše tělo bude stárnout rychleji, a navíc budete mít nejspíše tendenci únavu zahánět jídlem. Během spánku tělo uvolňuje potřebné hormony včetně melatoninu, takže zkuste spát až osm hodin denně, a to tak, že zalehnete už kolem desáté, protože například kůže se nejlépe regeneruje mezi dvaadvacátou hodinou a druhou hodinou ranní.

Nezapomeňte si dát do těla

Potřebujete cvičit v průměru alespoň patnáct minut denně, protože díky tomu budete udržovat v pohybu svůj metabolismus a zároveň potem z těla vyplavovat všelijaké zplodiny.

Vyhněte se jídlům, která vám škodí

Zapomeňte na uzeniny a jídla plná barviv a chemikálií. Zkuste se alespoň na týden či dva vyhnout kávě, tvrdému alkoholu, cigaretám a sladkostem vydávaným za mléčné výrobky a uvidíte, že se bez většiny z nich obejdete a přitom se budete cítit lépe.

Radka Wallerová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.