Hubnutí ve dvou: Nezapomeňte si společně zacvičit!

Hubnutí ve dvou: Nezapomeňte si společně zacvičit!

Úprava jídelníčku je sice důležitá, ale bez sportu přebytečný tuk jen tak nezmizí. Správným pohybem si zrychlíte metabolismus a budete hubnout i bez dřiny. Každý z vás na to ale musí jít trochu jinak.

Stavba mužského a ženského těla se totiž hodně liší, a to nejen podílem svalové hmoty, ale i tím, jaké vytvářejí hormony. Ženy jejich pohlavní hormon estrogen předurčuje k větším tukovým zásobám, muži jsou díky testosteronu zase mohutnější a snáz si vybudují svaly. Z toho vyplývá, že každý z páru potřebuje k tomu, aby shodil pár kil a vylepšil si postavu, něco jiného.

Ženy, které se chtějí zbavit tukových polštářků, by se měly při cvičení zaměřit spíš na aerobní aktivity. To je pohyb, který má menší intenzitu, ale za to se víc zaměřuje na vytrvalost a posiluje srdce. Spalují se při něm tuky a svalová hmota neroste. Posilování svalů by pro ženy měl být spíš doplněk a během menstruace by se měl vynechat úplně. U mužů je to naopak. Aerobní trénink může být kratší a větší pozornost pak mohou věnovat posilování.

„Neznamená to ale, že by pár musel rezignovat na společné cvičení. Partneři spolu můžou třeba zajít do posilovny, společně se zahřát na rotopedu a pak cvičit každý něco jiného. Muž přejde na stroje, žena si zacvičí na běžeckém pásu nebo stepperu. O víkendu zase dvojice může vyrazit na brusle nebo kolo,“ vysvětluje trenér z fitnesscentra Holmes Place Radek Hlavatý.

Po čem půjdou kila pryč?

  • 35 minut posilování s malou zátěží, 20 opakování v sérii s malými přestávkami (do 5 sekund) následovaných 40minutovou jízdou na rotopedu podle doporučené tepové frekvence
  • 55minut P-classu nebo Body stylingu následovaných 20minutovou jízdou na rotopedu
  • 60minut rychlé chůze na pásu

  • 60 minut na stepperu

  • 30minut na veslařském trenažéru
  • 90minut rychlé chůze

  • 90minut jízdy na kole po rovině

S plánem se hubne rychleji

Dvojic, které se rozhodnou udělat něco pro své tělo, podle trenéra přibývá. A dělají dobře. Společný pohyb člověka víc motivuje i baví. Ideální přitom je, když si pár nechá na míru sestavit tréninkový plán. „Ten zaručí, že cvičení bude mít maximální efekt a zároveň se v něm neobjeví stereotyp. Aby pohyb přinesl výsledky, je třeba střídat různé aktivity. Je tak větší šance, že člověku vydrží počáteční odhodlání. Spousta fitcenter nabízí i cvičební programy pro dva,“ radí Hlavatý.

Sportujte pravidelně, ideálně třikrát týdně alespoň po hodince. „Když se budete hýbat šedesát minut v kuse, tělo sáhne do tukových zásob. Odbourávat se začínají až po půl hodině cvičení,“ vysvětluje odborník na pohyb Pavel Suchánek z Fóra zdravé výživy.

Před sportem i po něm myslete i na to, abyste správně jedli. Naposledy si něco dejte hodinu před cvičením. Měla by to být malá svačina s obsahem sacharidů – nejlíp kousek ovoce s jogurtem a müsli či obloženým celozrnným pečivem. Po cvičení je dobré nejíst alespoň hodinu. Dobíhá totiž odbourávání tuků.

KONTROLUJTE SI TEP

Pro hubnutí, tedy spalování tuků, je třeba držet se v takzvané aerobní zóně. Ta odpovídá 65 až 75 % maximální tepové frekvence, kterou vypočítáte jednoduchým způsobem:


  • Maximální tepová frekvence pro muže = 214 – (věk x 0,8)

  • Maximální tepová frekvence pro ženy = 209 – (věk x 0,9)

Při cvičení si aerobní zónu hlídejte pomocí tepoměru, tep ukazují i některé posilovací stroje. Tepovku si můžete kontrolovat i prsty, stačí je přiložit k tepně na zápěstí, spočítat tepy za 10 sekund a vynásobit šesti.

Lenka Lysoňková

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.

  1. Dannie | 28. 05. 2014 v 08:25

    Ahojte, já hledala docela dlouho někoho, s kým se dalo domluvit na společné výlety a sportování a nakonec jsem našla. Doporučuji http://www.hubnemevedvou.cz/registruj.se Stránka je zdarma a informace o vás nejsou veřejně zobrazené. Mám už 8 kilo dole, moje nová kamarádka dokonce 9 😀 Ve dvou se prostě lépe hubne..

  2. Yanka | 22. 11. 2012 v 14:25

    S mým přítelem jsme hubnutí resp. sportování ve dvou už jednou zkoušeli a bohužel už po měsíci jsme zjistili, že to asi nebude fungovat. On měl rád svižnější tempo (třeba na bruslích nebo při běhu) a mně se víc zamlouvají skupinová cvičení, na což chlapi moc nejsou. Proto jsem si našla jiného parťáka- svou kamarádku a tohle hubnutí ve dvou funguje mnohem lépe 😉