Po třech dětech zpátky do kondice?! Na dobré cestě

Po třech dětech zpátky do kondice?! Na dobré cestě

Třetí návštěva u výživové poradkyně by se dala shrnout do tří vět: Přišla jsem. Viděla jsem. Zaplesala jsem. Navážili mi o čtyři kila méně než před měsícem. Ohromně se mi snížil tuk v těle, a dokonce i viscerální tuk. A metabolicky jsem omládla o dva a půl roku. Hurá. Moje tělo se cítí už jen o osm let starší, než ve skutečnosti je.

Každopádně jsem dostala pochvalu. Hlavně za to, že jsem měla ukázkové krevní testy. „Vy máte údaje jak desetileté dítě,“ usmála se nutriční specialistka ze Světa zdraví, která mě má na starosti. Cholesterol a tak dále, všechno s hvězdičkou. Sice nevím, jak to dělám, ale hlavní je výsledek.

Protože jsem dorazila tradičně pozdě, probíraly jsme všechno v rychlém tempu. Doporučované hubnutí půl kila za týden jsem o půl kila přestřelila. Normálně bych za to dostala i vynadáno, ale po ujištění, že jím a nehladovím, jen se snažím dodržovat obecné zásady, to prošlo. Navíc se mi opravdu o několik procent snížilo množství tuku (a ne svalů) v těle, takže paráda. A to jsem ještě nezačala jíst podle pro mě speciálně sestaveného jídelníčku a navíc jsem na návštěvě u babičky pěkně probrala sladké ve špajzu.

Protože jsem si zapomněla svůj deník s pečlivě zapsaným jídelníčkem, v kostce jsem poradkyni vypověděla svoje prohřešky i to, v čem jsem se fakt snažila. Řekla bych, že velkou zásluhu na mém hubnutí bude mít to prolévání se vodou. Pamatuju si, že když se narodila první dcera, měla jsem takový strach, abych měla dost mléka, že jsem pila neslazený bylinkový čaj pro kojící matky od rána do večera. A shodila jsem opravdu rychle. Jenže tehdy jsem to přikládala hlavně tomu, že to bylo první dítě a byla jsem v dobré formě. Nicméně hydratace rozhodně také pomohla.

Následně jsem dostala jídelníček sestavený speciálně pro mne – s výrazně označenými nedoporučenými potravinami. Sbohem, bílá mouko, pečivo, těstoviny, knedlíky, koláčky! Loučím se i s cukrem a cukrovinkami a nevhodným tukem v uzeninách či v listovém těstě. Sbohem, polotovary s nízkou výživovou hodnotou a potraviny s obsahem potravinářských barviv. To je jasné. Jenže to není všechno. Podle komplexní nutriční typologie bych neměla jíst z masa například slaninu, telecí, husu, kachnu, zvěřinu, vepřové, slepici ani hovězí, z vnitřností pak srdce. Nejsou pro mne vhodné ančovičky, humr, platýz nebo uzený losos, máslo, mléko, parmazán nebo hermelín, ba dokonce ani hrách, pohanka, kukuřičné lupínky, kukuřičné pečivo či kukuřice sama. (Smutek!) V mém jídelníčku by se nemělo objevovat ani avokádo, olivy, ředkvičky, fazole nebo mungo, z ovoce pak banány, mango, granátové jablko či pomeranče. Že mému tělu nesvědčí třeba ústřice, mi bylo kdysi jasné už od pohledu na ně, ale co komu udělalo to granátové jablíčko?

Takže jsem slíbila, že hned po dovolené se do toho pustím a začnu jíst pravidelně to doporučované. Také jste zvědaví, co to vůbec bude?

Vlaďka Šumberová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.