Po třech dětech zpátky do kondice: Pravda na papíře

Po třech dětech zpátky do kondice: Pravda na papíře

Myslím, že i když občas v jídle hřeším, můj energetický příjem nedosahuje výše energetického výdeje. Ale přesto kila nejdou sama dolů. V čem je chyba? Abych to zjistila, rozhodla jsem se, že navštívím výživového poradce.

Výživoví poradci jsou dnes docela trendy. Anebo mám na ně vyvinutá čidla, protože na reklamy na zdravý životní styl a jak vám k němu mohou pomoci, narážím v současnosti na každém kroku. 

Víte co? Nejsem na diety. Možná jsem kdysi v pubertálním pomatení mysli před maturitním plesem (a o půlku lehčí než dnes) vydržela jíst pár dní nějakou tukožroutskou polévku, ale to teď můj problém nevyřeší. Navíc je na mém stravování závislý můj kojenec.

A tak jsem na internetu vyplnila krátký dotazník a ještě týž den se domluvila se sympatickým mužem po telefonu na schůzce, která měla zanalyzovat můj stav. Dostala jsem ihned úkol. Psát si svůj jídelníček. 

Řeknu vám, je to docela podpásovka. Jídla do sebe nasoukáte, ani o tom nevíte. Ale když si všechno opravdu poctivě zapíšete (a měla jsem nutkání zatajovat), docela se zhrozíte. Teda vy možná ne, ale já ano. Já se za ten svůj jídelníček celkem styděla. Za ty občasné prohřešky typu chleba s nutellou k snídani. Nebo třeba za momentální závislosti na něčem, co obsahuje cukr, pšeničný škrob, regulátor kyselosti (kyselinu citronovou), ztužený rostlinný tuk, glukózový sirup, hořečnaté soli mastných kyselin, vitamín C, maltodextrin, aromata, extrakt světlice barvířské, karmíny a beta-karoten. Víte, co to je? Lipo bonbóny. Staré dobré lipo. A ani toto neuvěřitelně obsáhlé složení mě od jeho konzumace neodradilo. Teda dokud jsem to neviděla černé na bílém.

Zapisování je vážně velmi užitečné. Znovu jsem si uvědomila (s deseti vykřičníky), co je v mém stravování vyloženě špatně, a zaplesala nad tím, co dělám dobře. A hlavně jsem na tom papíře, po dvou dnech svatebního obžerství, chtěla zabodovat a zařadila jsem do jídelníčku ještě víc zeleniny než jindy, a dokonce i luštěniny. 

Navíc, když si chcete uzobnout sušenku, je to hned další řádek o sedmi písmenech. Myslím, že s tím psaním budu pokračovat i dál, protože to výrazně přispěje k regulaci mého chování. 

Den pravdy nadešel. Na speciálním přístroji mě zvážili, poměřili. A výsledek? Lehce traumatický. Můj metabolický věk je o deset let vyšší než skutečný, mé tělo se cítí asi na 41,5 let, mám mírnou nadváhu, vyšší podíl tělesného tuku a vyšší hodnotu viscerálního tuku, tj. tuku, který obklopuje vnitřní orgány. Na druhou stranu mám standardní fyzickou kondici vzhledem k poměru váhy, tělesného tuku a svalů a v pořádku i stav kostry. Co mě ale překvapilo, bylo, že mám málo tělesné vody. Piju totiž od rána do večera. Jenže moje lipidy na sebe vodu vážou, a tak se jí tělu nakonec nedostává. Jasná zpráva: musím pít víc.

Následně jsme se specialistkou probraly můj jídelníček. Podle změřených hodnot a výsledků krevního testu, který mi byl doporučen (jen z něj se pozná, co tělu prospěje a co ne, byť je to zdravé), byla připravena mi sestavit dietní plán a každé dva týdny mě kontrolovat. Dvě kila dolů za měsíc zaručena. „Máte nějaké otázky?“ zeptala se mile. „Na kolik to přijde?“ šla jsem rovnou k věci. A dostala registrační formulář s uvedenými částkami za čtyřměsíční, půlroční a roční program.

Ideální půlroční plán by mě se všemi testy přišel asi na deset tisíc. Moc nebo akorát za štíhlou figuru a zdravý životní styl? Jenže víte, co všechno bych za to mohla koupit dětem? Vždyť je to, jako bych zaplatila zhruba tisícovku za jedno kilo dolů. Můžu to v případě neúspěchu reklamovat? Když to zvládnu sama, docela ušetřím. Ale co když to nezvládnu? Takže to musím vážně promyslet. Každopádně vím, jak na tom jsem a mám před sebou konkrétní cíl.

Vlaďka Šumberová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.