Po třech dětech do kondice: Jak zaručeně přibrat

Po třech dětech do kondice: Jak zaručeně přibrat

Nedávno jsem v tramvaji pozorovala dívku, která byla neuvěřitelně štíhlá. Tak štíhlá, že vypadala, že se každou chvíli zlomí v pase. Nechce se tomu skoro věřit, ale najdou se i ženy, co mají přesně opačný problém než třeba já. Jenže jde o jakousi utiskovanou menšinu, na kterou se ty ostatní dívají stylem: „Tak takový problém bych chtěla mít taky.“ Každopádně bych na tyto trable měla nepřekonatelný (ale neříkám, že zdravý) recept. Vyzkoušený na vlastní žaludek.

Znáte to. Pokud chce člověk zhubnout, musí vydat víc energie, než přijme, a potřebuje-li přibrat, musí jí naopak přijmout víc, než vydá. Jak snadné! Jenže pracovat na svalovině s pomocí bílkovin a vyvážené výživné stravy je velká nuda.

Když měla herečka Renée Zellwegerová kvůli roli Bridget Jonesové zaoblit své tvary, ládovala se prý pizzou hlava nehlava. Ale nejen pizza jistě pomůže k baculatosti (a žádné nechávání kůrčičky), vsaďte na pečivo obecně! Ideální jsou samozřejmě sladké koláče s tvarohem, ještě lépe povidly, kynuté buchty, meruňkové a jiné šátečky, vánočky, pletence s pekanovými ořechy polité javorovým sirupem, koblížky a donuty a odměnit se při každé příležitosti dortíkem, ideálně s marcipánem. Pokud vám sladké pečivo z nějakého nepochopitelného důvodu nejede, ani bagetky a bílé housky obtěžkané náloží másla, šunky nebo sýra nejsou nevhodné.

Důležitým bodem však je získání správného apetitu. Musíte prvně pořádně vyhladovět, nebo podniknout nějakou nárazovou zvýšenou fyzickou aktivitu, abyste měli chuť to pořádně rozjet. I když jsem beztak zdatný jedlík, normálně je pro mne jedna, dvě housky až až, ale v pátém měsíci těhotenství po výletech na kolech v Jizerských horách z kopce do kopce jsem byla schopná do sebe během chvíle naházet i čtyři. A pak už to šlo i bez těch výletů.

Rychlost při jídle je také velmi důležitá. Nejlepší je se u jídla vůbec sezením nezdržovat, nic nevychutnávat a cpát se průběžně v letu. Dokážete tak toho spořádat mnohem víc, než si hlava uvědomí, že už má tělo dost. Samozřejmě je důležité na jídlo nezapomínat a nevynechat tak zbytečně oběd jen kvůli pracovnímu nasazení. Pokud ale nedojde přímo na oběd, nevadí, stačí mít u sebe zdroj energie v podobě čokolády, sušenek, polomáčených oplatek a podobných pochutin (to se navíc hodí i při každé stresové situaci – ať žije mlsání!) Pro ty, kteří mají rádi slané, pro změnu doporučuju slané tyčinky nebo chipsy případně nějakou tu klobásku k zakousnutí. Fast foody nebo čínská bistra jsou ostatně na každém rohu a ani obloženou bagetou nepohrdněte a rozhodně se nevyhýbejte instantním pokrmům a polotovarům. Váha půjde nahoru ne po dnech, ale po hodinách!

Co se obědů týče, ideální jsou těstoviny nejlépe se smetanovou omáčkou nebo správná česká kuchyně – tedy hodně knedlíčků a vrchovatě omáčky ke kachničce nebo dobře prorostlému masíčku, šťavnatý steak s opékanými brambory anebo třeba sladké knedlíky s ovocem. To samé lze doporučit i k večeři – tak kolem šesté, aby to vyšlo s prázdným žaludkem na půlnoční drancování lednice. A co se zbytky po dětech? Přeci je nevyhodíte! Jen si dopřejte. A hlavně po každém jídle nezapomeňte na dezert – zmrzlinu, pudink, bonbóny, cokoli. Nebojte, bude se vám to líbit. Sejdeme se pak ve fitku.

Vlaďka Šumberová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.