Protažení ve 30 °C: Lekce hot power jógy vám rozproudí krev

Protažení ve 30 °C: Lekce hot power jógy vám rozproudí krev

Máte dojem, že vás jóga už ničím nepřekvapí a že se při ní ani moc nezpotíte? Zkuste si ji zacvičit v místnosti, kde se teplota šplhá k 31 °C a vlhkost vzduchu se blíží 50 procentům. V těchto podmínkách jsem propotila triko na lekci hot power jógy.

„Účinné cvičení power jógy ve vyhřáté místnosti zbavuje tělo toxických látek a zlepšuje kondici. Je vhodné pro všechny, kteří chtějí zažít sílu energie, dát si do těla nebo se pořádně zapotit a ztratit hodně kalorií,“ představuje hot power jógu instruktor Václav Krejčík, v jehož studiu jsem cvičení vyzkoušela.

Zahřátí okamžitě

Už název napovídá, že hot power jóga se cvičí ve vyšších teplotách. Při příchodu do místnosti ale nebylo horko nesnesitelné, jak jsem se obávala. Jen máte kvůli zvýšené vlhkosti, která se pohybuje okolo 50 %, zpočátku pocit, že se vám hůř dýchá. Po pár minutách si ale zvyknete a nezvyklé cvičební podmínky pro vás přestanou být překážkou.

V průběhu lekce se sice nemění pozice tak rychle jako u klasické power jógy, aby se vám nezamotala hlava, ale při cvičení rozhodně nemáte pocit, že byste se hýbali méně. Tělo se prohřeje během pár minut, protože právě okolní teplo pomáhá rychleji nastartovat metabolismus. Pozice teplem jakoby zintenzivněly a cítila jsem se také více flexibilní. Kromě toho rozproudíte krev a posilujete imunitu. Pravidelným dýcháním si ale udržujete tepovou frekvenci v aerobní zóně, takže dobře spalujete tuky. Navíc si skvěle vyčistíte hlavu.

Hot versus bikram

Pod názvem hot jóga lze chápat všechny druhy jógy, které se cvičí v teplém prostředí, slavná bikram jóga je ale ještě o něco specifičtější. „Bikram jóga se cvičí v ještě vyšších teplotách, tak okolo 40 °C. Série se však v lekcích nemění, vždy se skládá z 26 pozic ve stejném pořadí,“ vysvětluje instruktor Jakub Šamberger. Ten při lekci podrobně popisoval každou pozici, takže jsem jen výjimečně srovnávala správnost své pozice s jeho provedením. Tím jsem se mohla plně soustředit jen na sebe.

Pokud vám nevyhovuje hot power jóga a preferujete klidnější druhy jógy, existuje i hot jóga, která není tak fyzicky náročná. „Horká jóga“ se ale nedoporučuje osobám s kardiovaskulárními problémy, dětem a těhotným ženám. Dovedu si představit, že i při potížích s nízkým tlakem může být lekce náročná. V některých studiích se hot jóga cvičí hodinu a půl, ale pro mě osobně byla i šedesátiminutovka dost náročná.

Pro koho se hodí hot power jóga?

  • pro pokročilejší – pro začátečníky by to mohl být (nejen) teplotní šok
  • pro zimomřivé – na lekci se zahřejete po pár pohybech
  • pro ty, kterým bikram jóga nevyhovuje svou jednotvárností a vysokou teplotou v místnosti

Hot power jógu si můžete zacvičit v pražském Energy Studiu Václava Krejčíka.

Monika Trojanová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.