Nebojte se ořechů!

Nebojte se ořechů!

Už dávno totiž neplatí, že nepatří do zdravého jídelníčku. Ano, skládají se z tuků, ale jde o zdravé tuky, tělu velmi prospěšné a navíc, většina ořechů se řadí do skupiny skořápkového ovoce.

Ořechy obsahují zárodek celé další rostliny, které musí zabezpečit růst, proto v sobě obsahují látky důležité pro první okamžiky růstu. Jsou tedy i díky tomu skvělým zdrojem energie. Považujeme je za nutričně velmi hodnotné potraviny s ochranným účinkem proti vzniku celé řady onemocnění. Jsou zdrojem draslíku, hořčíku, fosforu, zinku, jodu, mědi, selenu, vitaminu E.

Zdravé tuky

Jak už jsme v začátku zmínili, ořechy jsou plné tuků a to těch zdravých nenasycených. Omega-3 mastné kyseliny se nejvíce vyskytují v mandlích a vlašských ořeších. Oproti tomu škodlivých nasycených tuku je v ořeších minimální množství. Ovšem nic není zadarmo. Ořechy jsou sice na jednu stranu velmi zdraví prospěšné, ale jsou to také energeticky bohaté potraviny a je tedy potřeba hlídat jejich spotřebu.

Kromě výše zmíněného je přínosem ořechů i vysoký obsah vlákniny. Vláknina spolu s vysokým množstvím tuků a minimální množství sacharidů dělají z ořechů potravinu s nízkým glykemickým indexem. To znamená, že skvěle zasytí a navíc na velmi dlouho. A nemusíte přitom zkonzumovat celý pytlík.

Pozor na alergie

Poměrně mnoho lidí trpí alergií na ořechy. Ta se obvykle projeví už pár minut po konzumaci a to kožními nebo trávícími problémy. V takovém případě je potřeba se ořechům striktně vyhýbat a hlídat složení všech potravin, které by mohly obsahovat byť jen stopové množství ořechů.

Lucie Fumfálková

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.