Jste v práci unavení? Možná za to může nový digitální syndrom

Jste v práci unavení? Možná za to může nový digitální syndrom

Svědí vás v práci oči? Jsou suché a pálí nebo naopak přehnaně slzí? Jste za počítačem unavení až malátní? Pobolívá vás hlava? Možná trpíte syndromem počítačového vidění.

U počítače dnes podle průzkumů trávíme v průměru šest hodin denně. Při sedavém kancelářském zaměstnání je to klidně osm hodin a když připočítáme večerní vysedávání u seriálů nebo sociálních sítí, tak i více. Bylo tedy jen otázkou času, kdy se objeví nová diagnóza spojená s digitálním způsobem života. Lékaři ji pojmenovali syndrom počítačového vidění. Týká se i vás?

Syndrom počítačového vidění se může projevovat už po dvou hodinách strávených u počítače. Jedná se hlavně o problémy se zaostřením, které mohou být spojeny s bolestí hlavy nebo celkovou únavou. Oči mohou být suché a pálit nebo naopak přehnaně slzet. Nic, co by bylo během pracovního dne žádoucí. Jak syndromu počítačového vidění předcházet?

Technologie pro snadnější život

Naše oči se ještě digitální době nestihly přizpůsobit, výrobci kontaktních čoček ale ano. Pokud tedy nosíte čočky, vyzkoušejte ty speciálně vyvinuté pro digitální dobu. Biofinity Energys jsou oproti běžným čočkám prodyšnější a lépe udržují vlhkost. Zároveň jako jediné na trhu využívají pokročilou optiku, která pomáhá zmírnit únavu očí způsobenou zaostřováním na detaily na obrazovce. Tato technologie usnadňuje přecházení zraku z obrazovky mimo ni a díky tomu očím výrazně ulevují. Biofinity Energys je možné zakoupit na VašeČočky.cz. Na suché a pálivé oči pomáhají také zvlhčující kapičky, které seženete tamtéž.

Správné návyky

Co se děje, když trávíme u obrazovky dvě hodinya více? Kromě zatuhlosti krční páteře a nezdravého ohýbání zad na to doplácí i naše oči. Při sledování displeje se totiž snižuje frekvence mrkání až od dvě třetiny a oči se tak rychleji vysoušejí. Navíc se zrak přechody mezi obrazovkou a okolním světem zatěžuje. Jak očím ulevit?

● Dávejte si pravidelné pauzy. Alespoň 2x za hodinu se na půlminutu zadívejte jinam. Ideálně co nejdál. Takové pauzy prospějí i vašemu soustředění.
● Nejpozději po dvou hodinách vstaňte a na pár minut se projděte. Telefon nechejte ležet na stole. Chůze rozproudí krev v těle, zapojí ochablé svaly a uleví namáhaným zádům.
● Minimální vzdálenost mezi displejem a očima by měla být 30 cm. Dodržujte ji.
● Seřiďte si jas a kontrast u obrazovky počítače, laptopu, ale i telefonů. Čím větší tma, tím tmavší displej a naopak. Upravujte si intenzitu jasu podle okolního prostředí se stejnou samozřejmostí, jako si nasazujete sluneční brýle během jasného letního dne.

Ať už vás čekají do důchodu měsíce nebo desetiletí, ještě se zřejmě v zaměstnání něco nasedíte. Proto na nic nečekejte a osvojte si zdravé návyky rovnou. Oči si úlevu zaslouží a navíc se pravděpodobně zvýší vaše pracovní produktivita a zlepší nálada!

Kondice

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.