Ze zářijové Kondice: Že cvičit s děckem nejde? Už žádné výmluvy!

Ze zářijové Kondice: Že cvičit s děckem nejde? Už žádné výmluvy!

Dítě už přestane být alibi, proč nemůžete cvičit. Máme pro vás plán, jak zapojit vaše zlatíčka do ladění kondičky nejen po porodu.

NEJDŮLEŽITĚJŠÍ JE SPOKOJENÁ MÁMA, PAK BUDE SPOKOJENÁ CELÁ RODINA,

říká Daniela Bečková, trenérka, závodnice v bikini fitness, ale také manželka a máma dvou princezen. „Často se setkávám s tím, že dítě se stane jakýmsi alibi, proč prostě pohyb nejde, že by to bylo na úkor společného času. V tu chvíli nutím holky zpytovat svědomí: co večer, když koukáš na seriál a děti si hrají samy? Přesně tohle je čas, který můžete u cvičení strávit společně,“ říká Daniela, která i přes to, že má doma šestiletou a  pětiměsíční holčičku, stále připravuje závodnice, ale také trénuje čím dál tím víc matek. Sama na svých sociálních sítích sdílí realitu života mámy od dětí a nesnaží se nic přikrášlovat. Právě proto jsme si ji vybrali jako tu nejpovolanější k tomu, aby se podělila o tipy, jak zůstat dál ve formě.

  1. LEPŠÍ MALÝ TRÉNINK NEŽ ŽÁDNÝ

Pokud máte miminko a chcete cvičit, musíte se připravit na jednu důležitou věc: vždycky se vaše cvičení bude řídit podle něho. Zapomeňte na to, že si dáte přesně 5 sérií po 10 opakováních a pořádně se zničíte. Někdy váš drobek vydrží možná jen první set, někdy tři a jindy pět. „Je důležité to nehrotit a dělat jen to, co miminko bude bavit. Moje Rozinka si užívá, když s ní cvičím, ale ne všechny cviky se jí vždy líbí, a tak trénink dynamicky měním tak, aby se především bavila ona,“ přiznává Daniela, ale dodává: „Nesmíte se z toho hroutit. Nastavte si to tak, že vždy je lepší dělat něco než vůbec nic.“ Najděte si i čas, kdy miminko bude cvičení bavit. Bude to s největší pravděpodobností doba, kdy je odpočaté a má chuť objevovat a hrát si. Vždy by to mělo být minimálně půl hodiny po jídle.

Ve cvicích se nemusíte omezovat, ale je dobré se vyhnout všem typům skákání a natřásání se. Pokud máte výrazné rozestoupení břišních svalů, poraďte se s fyzioterapeutem či zkušeným trenérem.

  1. NEJDŘÍV V ŠÁTKU, POTOM VOLNĚ

Pokud máte úplné škvrně, ale cvičit už se vám chce, bude pro vás ideální šátek. S dítětem v šátku můžete dělat neskutečné množství cviků a máte ještě šanci, že ho uspíte. „Často jsem při cvičení dala malé v šátku prso a ona tak byla nejspokojenější,“ zmiňuje Daniela. Jakmile dítě zvládne samo držet hlavičku, můžete s ním začít cvičit i volně. Pokud máte dětí víc, klidně je zapojte. Záleží na jejich věku, ale je důležité z cvičení udělat společný čas, abyste u sourozenců nevytvářeli pocit vyloučení. Můžou si na závěr cviku dát pusinku nebo jen ležet vedle a hýbat nožkama, jak chtějí sami. Ze cvičení se může stát váš kvalitně strávený čas, který upevní vaše pouto. Navíc budete přirozenou cestou  ve svých dětech už odmalička pěstovat lásku k pohybu.

Tipy na konkrétní cviky s nemluvnětem najdete v zářijové Kondici, která je právě v prodeji.

Lucie Gregorová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.