(NE) bezpečné stravování pro citlivou pleť!

(NE) bezpečné stravování pro citlivou pleť!

Citlivá pleť se nejčastěji projevuje pnutím, svěděním, pálením a začervenáním pokožky. Snadno se dehydratuje, proto je vnímavější vůči změnám teplot, používání nekvalitních kosmetických produktů a především nevhodné stravě. Jaké potraviny zařadit do jídelníčku, aby byla vaše pleť opět zdravá a krásná?

Pomoc citlivé pleti pomocí správné životosprávy

1) Dostatek tekutin

Voda je pro lidský organismus zcela nenahraditelná. Napomáhá vylučování škodlivin a nečistot z těla a zabraňuje jejich dalšímu usazování, proto u dehydratované pleti často dochází k ucpávání pórů, vzniku zánětů a kožních potíží. Pro citlivou pleť je vhodná nejlépe čistá, nízko mineralizovaná neperlivá voda.

TIP: Dodejte své pleti hydrataci také zvenku s řadou Hyalurogel od značky Mixa, odborníka na citlivou pleť. Ta obsahuje kyselinu hyaluronovou, vyznačující se schopností vázat na sebe až tisíckrát více vody, než sama váží.

2) Omega 3 mastné kyseliny

Jsou pro citlivou pleť velmi prospěšné. Najdeme je ve lněném, řepkovém a konopném oleji nebo v olejích z vlašských a lískových ořechů. Mají protizánětlivý účinek, podporují tvorbu kolagenu v kůži a také napomáhají zmírnit alergické reakce. Omega 3 mastné kyseliny najdeme i v tucích mořských ryb nebo v mořských plodech. S těmi ale opatrně,někteří lidé jsou na mořské plody citliví!

3) Další potraviny,které jsou pleti ku prospěchu

  • Salátová okurka – má vysoký podíl vody, podporuje vylučování zplodin a zmenšuje otoky v obličeji
  • Rajčata – obsahují vitamin C, podporující tvorbu kolagenu, který je zásadní pro pevnost a pružnost pokožky
  • Šťáva z mrkve – obsahuje betakaroten, což je provitamin důležitý pro tvorbu vitaminu A, který má pozitivní vliv na pevnost kůže
  • Olivy – mají antioxidační účinky, zvláčňují pleť
  • Hlíva ústřičná – obsahuje velké množství vody a vitamin C, důležitý pro tvorbu kolagenu, má detoxikační účinky
  • Meruňky a broskve – mají vysoký obsah draslíku, vitaminu A, C a E
  • Avokádo – pročišťuje organismus, obsahuje vitaminy C a E
  • Vodní meloun – obsahuje draslík, působí proti otokům

Pokud máte citlivou pleť, omezte solení,vyhýbejte se používání aromatického koření a snižte přísun čokolády a mléčných výrobků! Také není vhodnéve velkém konzumovat ořechy a pít alkohol.

Autor: Marie Krbcová

Komerční prezentace

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.