Jak se cítit v posilovně dobře a pobyt v ní nebrat jako trest

Jak se cítit v posilovně dobře a pobyt v ní nebrat jako trest

Objevit novou posilovnu, to je skvělý způsob, jak nastartovat svou motivaci a zbavit se určité cvičební rutiny. Nicméně právě posilovna může být místem, z něhož jde strach, zvláště v případě, že jste nikdy předtím žádnou nenavštěvovali. Proto přinášíme několik tipů, které vám pomohou cítit se v posilovně pohodlně.

Nepříjemné pocity nemají jen nováčci. Dokonce i ti, kteří již členy nějakého fitness centra jsou, se někdy mohou cítit zahlceni spoustou tajemných strojů a mořem zdánlivě dokonale vytvarovaných postav.

Zorientujte se

Většina fitness center novým členům nabízí lekci s trenérem, který vám ukáže, jak jednotlivé cvičební stroje používat. Tato služba je obvykle zdarma, takže se ujistěte, že jste ji využili. Během tréninku se budete cítit mnohem jistější.

Zapamatujte si, že posilovna není jen pro „fit“ lidi

Posilovna je otevřená komukoliv, bez ohledu na vaši fyzickou zdatnost, tvar, velikost a věk. Jste pouze jedním z mnoha různých lidí, kteří posilovnu využívají. Nicméně všichni máte stejný cíl – být zdravější, a to je nejdůležitější.

Nenechte se zastrašit lidmi kolem sebe

Vězte, že většina lidí, kteří přijdou do posilovny, si chtějí splnit svůj cvičební plán a zase odejít. Proto jsou soustředění jen na sebe a svůj trénink a nevěnují pozornost ničemu jinému. A když náhodou na vás pár pohledů uvízne, tak proč těm lidem neukázat, co umíte?

Každý začínal jako nováček

Mohlo by se zdát, že všichni vědí, jak s posilovacími stroji zacházet. Nezapomeňte však, že každý někdy začínal. Ve skutečnosti byli mnozí z těch, které nyní vidíte jako suverény, ještě nedávno ve stejné situaci jako vy. Navíc se cejchu nováčka brzy zbavíte.

Nebojte se vyzkoušet studiové lekce

Podívejte se na rozvrh a zeptejte se sami sebe, zda by vás něco z nabídky neoslovilo. Nemusíte mít nahnanou fyzičkou, lekce jsou většinou určeny pro všechny stupně pokročilosti. Před hodinou instruktorovi řekněte, že jste noví, pomůže vám aklimatizovat se. Lekce jsou skvělým způsobem, jak se naučit základní cviky. Většina instruktorů mluví nonstop, a dává tak rady celé skupině.

Vezměte si osobního trenéra

I jedna hodina s osobním trenérem vám může pomoci s cvičebním plánem na základě vašich individuálních potřeb a cílů. Trenér vás naučí, jak zařízení používat, bude vás podporovat a učit nové cviky. Naučí vás, jak se udržet ve formě.

Přijďte mimo špičku

Většina posiloven praská ve švech v ranních hodinách, přes oběd a po pracovní době. Abyste se vyhnuli návalu, naplánujte si cvičení na dopoledne, odpoledne, nebo později večer. I to vám pomůže cítit se v pohodě.

Ve dvou se to lépe táhne

Platí to i u cvičení. Poproste přítele, člena rodiny nebo kamaráda nebo kamarádku, aby se k vám připojili. Mít parťáka na cvičení je dobrá cesta, jak si udržet motivaci a elán.

Eva Fryšarová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.