Ze zářijové Kondice: Chcete získat fyzičku? Pojďte na to chytře s námi

Ze zářijové Kondice: Chcete získat fyzičku? Pojďte na to chytře s námi

Přes letní měsíce dostaly vaše forma a běžná rutina na frak? Nejvyšší čas začít se zase hýbat! Chtít všechno kvapně dohnat by bylo ale kontraproduktivní. Začněte zlehka s populárním cvičebním programem FITFAB Light. Cílem není trhat rekordy, ale udržet si dlouhodobé zdraví.

Nejdůležitější je v návalu motivace nepřepálit tempo. Na tom se shodují Andy Pavelcová, Andrea Mokrejšová a Katharine Selešiová, tvůrkyně a tváře projektu FITFAB Strong, které pro letní měsíce přinesly odlehčené cvičení FITFAB Light. Jedná se o sérii šesti krátkých videí do 20 minut s různým zaměřením – na zadek, břicho, nohy nebo horní část těla, těšit se můžete i na pilates nebo neotřelou ‚coffee‘ jógu.

Nepřepalte začátek

Pro pozvolný návrat do cvičebního režimu po volnějším létě bohatě postačí program Light, který vznikl právě pro (věčné) začátečníky jako podtyp mateřského projektu FITFAB Strong. Je v něm méně kardia a méně se v něm skáče. Sestavy jsou přizpůsobeny nadšencům s nižší kondicí i kily navíc. „Hodně s námi cvičí i matky na mateřské, dojmy si vyměňují na různých maminkovských fórech,“ říká za tým FF Strong jeho hlavní postava Andy. Jejich cílem je nasměrovat lidi ke zdravému životnímu stylu, který si udrží dlouhodobě. „Do cvičení se pusťte takovým tempem, které zvládnete. Samozřejmě první měsíc může být intenzivnější, aby byly vidět výsledky. A pak už je jedno, jestli budete cvičit, běhat nebo dělat úplně jiný sport, který vás baví,“ radí Andy, jak přistupovat k motivaci.

foto: Jiří Částka, www.MediaFoto.cz

Minimalizujte rizika

Samozřejmě si uvědomuje i nevýhodu domácího cvičení – riziko špatného provedení cviku. „Proto i lidi vyzýváme, aby nám klidně poslali krátké video nebo fotku, připravili jsme pro ně soustředění, nebo radíme stoupnout si před zrcadlo či cvičit s kamarádkou, kdy se můžete vzájemně trochu pohlídat. Zároveň se ve videích snažíme vše vysvětlovat hodně podrobně,“ uzavírá Andy s tím, že lepší je cvičit si doma, než vůbec. Že něco neprovádíte zcela správně, se jistě ohlásí i nepřirozenou bolestí. Pak cvik nedělejte.

7 nejčastějších mýtů o cvičení a hubnutí PLUS nejefektivnější cviky na zpevnění najdete v zářijové Kondici!

Eva Fryšarová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.