Z červencové Kondice: Nejlepší cviky pro lidi z kanclů vymysleli surfaři!

Z červencové Kondice: Nejlepší cviky pro lidi z kanclů vymysleli surfaři!

Když se řekne surf, určitě se vám vybaví krásná pružná těla, opálená pleť a vlasy vyšisované od sluníčka. Poslední dvě věci naše výzva neumí, k vysportovanému a pružnému tělu vám ale hravě dopomůže. Jde o skvělou kompenzaci sedavého zaměstnání bez ohledu na to, jestli se na surf nakonec odhodláte, nebo ne.

Náš trenér Jakub Michna surfu propadl už dávno. Přestože je kluk z Čech, kde jsou možnosti surfování docela omezené, vypadá, jako by se právě vyloupl někde na Bali. A ačkoli na surf vyráží pravidelně, období bez surfování umí lépe využít díky kondičnímu tréninku pro surfaře na suchu, se kterým se seznámil v Portugalsku. „Právě příprava na suchu vám pomůže být lepším na surfových výletech a v mezičase doma nezakrnět,“ říká Jakub. 

Trenér surfu v česku? Proč ne

Protože lidí jako on, kteří milují vyrazit na surf jednou či dvakrát do roka na pár týdnů, je víc, začal pro ně pořádat tréninky. Zájem o ně se postupně rozrostl i na lidi, kteří se třeba na surf ani nechystají, ale zamilovali si atmosféru tréninků a jejich povahu. „Jednotlivé prvky totiž nejsou benefitem jen pro surfaře, ale pro každého, kdo by se rád cítil lépe,“ říká sympatický blonďák Kuba, a tak jeho hodiny ve fitness Bitevní pole začínají být nabité. A o co na nich vlastně jde?

MOBILITA, STABILITA, SÍLA

„Podobně jako u každého sportu ani elitní surfaři netrénují jen na vodě, ale věnují také mnoho času z přípravy tréninku na suchu, kde pracují především na perfektní mobilitě, silných pažích, nohou a silném středu i na tom umět správně udržet stabilitu,“ vysvětluje Jakub. Samotná základní pozice stoje na surfu prověří mobilitu kyčlí a hrudní páteře. Stejně tak jako naskakování do ní, které není žádná sranda ani na suchu, natož na nestabilní vodě během několika vteřin. „Obzvlášť pokud většinu roku trávíte v sedavé práci, lze těžko čekat, že se pak na vodě budete cítit jako doma,“ upozorňuje Jakub.

Zacvičte si s námi

Trénink, který jsme pro vás spolu s Jakubem Michnou na následujících stránkách připravili, pracuje s natolik základními prvky, že je vhodný pro každého, kdo chce posílit a možná si tak trochu myslet na to, jaké to jednou bude na vodě.

Najdete v něm jak funkční posilování s vlastní vahou a různé výdrže, tak mobilizační cviky, různé metody protahování a přirozeného pohybu. Samozřejmě nechybí ani cviky, které jsou specifické pro surf jako takový: například surfařský dřep či nacvičování základní pozice.

A klidně můžete cvičit v plavkách!

Cviky pro posílení celého těla a další skvělé tipy najdete v Kondici, která je právě na stáncích!

Lucie Gregorová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.