Udělejte pro své klouby maximum všemi dostupnými metodami

Udělejte pro své klouby maximum všemi dostupnými metodami

Cítíte vaše klouby víc než dřív, pohyb už není, co býval? Nejste sami. Mnoho lidí se domnívá, že tento problém přichází až s důchodovým věkem, ale ve skutečnosti nezřídka potká i třicátníky či ještě mladší ročníky. Ale nebojte se, spojíte-li vhodný pohyb se správnou výživou, můžete zdraví a kondici svých kloubů značně podpořit.

Co stojí za problémy s klouby?

Proč někteří z nás trpí bolestmi kloubů již v relativně mladém věku? Příčiny mohou být různé. Indikací mohou být různá onemocnění, sedavá nebo naopak těžká fyzická práce, špatné držení těla a obezita. Klouby si můžete poškodit i náročným či nevhodným sportem s jednostranným namáháním nebo špatně zvolenou obuví, dokonce i častým přecházením virových onemocnění. Samozřejmě, že třeba takový ajťák se dlouhému sezení za počítačem nevyhne. V takovém případě musíte myslet na to, že činnost je třeba několikrát denně přerušit, protáhnout se, projít se, změnit polohu a kompenzovat sedavé zaměstnání vhodným cvičením, jako například populární a léty prověřenou jógou.

Dodejte tělu vše, co si žádá

Mluvíme zde především o kvalitních bílkovinách, vápníku a vitamínech. Maso, mléko, vejce, ale i rostlinné zdroje vám dodají zásobu bílkovin. Pokud tedy patříte mezi vegetariány, zaměřte se na čočku, fazole, hrášek, brokolici a například superpotravinu quinoa . Ke zdrojům vápníku se zase řadí mléčné výrobky, ale i mák, sezam, slunečnicová semena, pohanka nebo mandle. K tomu, aby se vápník dobře vstřebával a tělo s ním optimálně hospodařilo, přispívají vitamín D a K, které můžete doplnit například z tučných ryb a tmavé listové zeleniny. Organismu dále nesmí chybět zdravé tuky, jež najdete rovněž v rybách, různých druzích oříšků a za studena lisovaných olejích. Překvapivým pomocníkem proti artritickým bolestem je ananas, jenž obsahuje enzym bromelin, snižující zánětlivé otoky kloubů.

A jak je to vlastně se sportem?

Na jedné straně se říká, že pravidelný pohyb kloubům prospívá, na druhé straně je některé druhy sportů mohou poškodit. Jak tedy na to, aby si člověk zbytečně neublížil? Vyhněte se sportům, při nichž byste museli dělat prudké pohyby nebo zvedat nadměrnou zátěž. Kloubům dále nesvědčí běh na asfaltu a jiných typech tvrdých povrchů bez vhodné obuvi. Naopak výborným cvičením jsou pro zdravé klouby jízda na kole či na rotopedu, jóga, pilates a plavání. Nejpřirozenějším pohybem pro tělo je samozřejmě chůze. Vyzkoušejte proto třeba nordic walking , kromě cvičení, které prospěje vašim kloubům, si ještě uděláte s přáteli krásný výlet. Tím, že na něj nepotřebujete být ve vrcholové formě, je tento druh pohybu přístupný i revmatikům a osobám s nadváhou. A používáte-li hole správným způsobem, zapojíte horní i dolní polovinu těla.

Kloubní výživa je nutností

Pokud již vnímáte potřebu po intenzivní a aktivní péči, doplňte vhodný pohyb a zdravé jídlo o speciální výživu. Jídelníček je vhodné obohatit o vitamíny, minerály a speciální doplňky stravy . Ty obvykle obsahují látky glukosamin a chondroitin, přirozené součásti kloubů, chrupavek, vazů a šlach. Organismus si je totiž často není schopen vytvářet v dostatečném množství sám, zvláště ve vyšším věku. Vynikající komplexní péče pro klouby nabízí doplňky stravy Proenzi . Vybírat můžete z pestré škály produktů, které jsou speciálně vyvinuty pro zdraví kloubů. Klasikou doporučovanou při zvýšené zátěži kloubů je kloubní výživa Proenzi 3+ s vitamínem C, který přispívá k tvorbě kolagenu pro normální funkci kloubů a kloubních chrupavek, pro osoby hledající opravdu intensivní podporu se doporučuje Proenzi Intensive, který obsahuje extrakty z bylin, jako boswellia serrata, curcuma longa či vrby bílé, které přispívají k správné pružnosti, pohyblivosti kloubů a pečují o jejich zdraví. Seženete i praktický Proenzi krém k vnější aplikaci pro masáž, která ulevuje.

Komerční prezentace

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.