TRX – uděláte tolik cviků, kolik má trenér fantazie

TRX – uděláte tolik cviků, kolik má trenér fantazie

Díky nespočtu cvičebních variací se nestane, že byste se začala nudit. K dobru pak lze TRX přičíst i to, že pracujete pouze s váhou vlastního těla.

„TRX je vhodný pro všechny, které neuspokojuje sezení na posilovacích strojích a chce si procvičit všechny partie těla,“ říká Lucie Řimnáčová, osobní trenérka.

Přestože jde o závěsný systém s nastavitelnými popruhy, nemusíte se bát, že byste se vznášela nad zemí, jedna část těla je vždy v kontaktu s podložkou, druhá zavěšená na TRX.

Kromě lan potřebujete pohodlné oblečení a obuv, ani rukavice nejsou potřeba.

Lana si můžete pořídit i vlastní, lze si je pak klidně zavěsit venku za strom a cvičit na čerstvém vzduchu, ale určitě není od věci začít s trenérem, který vám poradí, jak na to, a vštípí vám cviky do hlavy.

„Uděláte jich tolik, kolik má trenér fantazie,“ říká s úsměvem Lucie Řimnáčová, která TRX využívá v osobním tréninku pro jednotlivce. Nicméně můžete to zkusit i s kamarádkou, fungují lekce pro větší skupinky lidí. Ty trvají asi 45 minut a jsou pro menší skupinu lidí.

A navrch dobrá zpráva pro ty, kteří chtějí tělo zpevňovat rovnoměrně: na rozdíl od posilovacích strojů na TRX není cvik, kde byste izolovaně posilovali pouze jednu partii těla!

„Tělo se bude tvarovat, budete hubnout. Má to však podmínku: musíte chodit pravidelně,“ podotýká Lucie Řimnáčová.

Zkratka TRX vychází z termínu Total body resistence exercises, což lze volně přeložit jako cvičení na všechny svaly těla. TRX byl vyvinut americkými vojenskými speciálními jednotkami, které TRX hojně využívají při svých náročných trénincích.

Eva Fryšarová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.