Běhání: Pijte, ale na studenou vodu zapomeňte

Běhání: Pijte, ale na studenou vodu zapomeňte

Základní chybou, kterou sportující lidé při aktivitě v zimě dělají, je špatné dodržování pitného režimu. Přitom i při běhu venku je potřeba tekutiny doplňovat.

„Při chladném a mrazivém počasí si lidé pocit žízně neuvědomují jako v teplém počasí. Když běháte, potíte se, tudíž je nutné doplňovat tekutiny před, během i po aktivitě. A nezapomeňte, že chladný vzduch vysušuje a tedy se zvyšuje pravděpodobnost dehydratace,“ upozorňuje kondiční trenérka Zuzana Klingrová.

V zimě bychom měli vypít zhruba tolik jako v jiných ročních obdobích: každých třicet minut dvě deci.

Nicméně zapomeňte na studené pití, ať už si dáte nějaký sportovní nápoj nebo jen obyčejnou vodu, měly by být teplé. Běžecká trenérka Hanka Dvorská si dokonce dělá čaj s medem a citronem. Pořiďte si malou termosku, kterou budete mít v baťohu na zádech nebo v ledvince. Nebo si můžete pořídit speciální „nádrž“, kterou budete mít pod bundou.

Každopádně: pijte, pijte a pijte. „Nutné je vypít kolem půl litru tekutin hodinu před tréninkem a pak hlavně doplnit tekutiny po doběhu. I v zimě dochází ke ztrátám tekutin pocením,“ doporučuje trenérka Radka Churaňová.

Pravidla správného pitného režimu dodržte především tehdy, vydáte-li se ven na delší dobu. Pokud si jdete zaběhat jen na hodinku, nic se nestane, pokud se napijete až doma. Ačkoliv mít pití s sebou je určitě lepší.

Eva Fryšarová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.