Pomáhá sportovní výživa k vyšším výkonům?

Pomáhá sportovní výživa k vyšším výkonům?

Komerční sdělení - Pravidelné sportování jistě pomáhá ke zdravějšímu životnímu stylu a celkové kondici. Co ale sportovní výživa? Máte o ní přehled? Víte, co jsou ionty, proteiny nebo gainery a jak tělu pomáhají?

Sportovní výživa  poskytuje lidem, kteří často sportují takové složky výživy, které jim pomáhají dosahovat dlouhodobých a co nejlepších výsledků a současně si zachovat pevné zdraví.  Co však platí je, že pokud sportujete, nestačí jen užívat doplňky stravy – je potřeba především upravit svůj jídelníček tak, aby byl vyvážený. Doplňky stravy ho pak pouze podpoří.  

K čemu je protein

Proteiny obnovují svalovou hmotu a chrání ji před rozpadnutím, které hrozí, pokud sportujete opravdu intenzivně a tělo je vystaveho zvýšené námaze. Proteinové prášky jsou proto mezi sportovci velmi oblíbené. Proteiny ale také podporují imunitu a činnost červených krvinek. Proteinové nápoje, které proteinový prášek obsahují, dodávají tělu nezbytné bílkoviny, ale nezvyšují výrazně kalorický příjem.

Mezi nimi jsou nejčastěji užívané nápoje, které obsahují syrovátkové a kaseinové proteiny obsahující bílkoviny získané z mléka. Moderní jsou také rostlinné proteiny, např. z hrášku či z konopí.  Sportovci tak mají zvýšený příjem bílkovin a lehce stravitelných sacharidů. Aktivní sportovec by totiž měl, v závislosti na sportu, který provozuje, přijmout 1,5-2 g bílkovin na kilogram váhy.

Sacharidy jsou důležité

Sacharidy jsou ve stravě sportovce velmi důležité – podílí se totiž na získávání energie při sportování a jsou nezbytné pro svalový růst. Bez nich by byl sportovní výkon snížen. Sachardiy můžete doplňovat v přirozené podobě – stačí sáhnout po banánu, datlích nebo jablku.

Pokud se věnujete cvičení vážně či na profesionální bázi, zkusit byste sacharidové přípravky neboli gainery. Univerzální gainery obsahují 70 % sacharidů a můžete je dle doporučeného dávkování užívat nejen pro nabrání objemu, ale také při hubnutí. Vždy však jde o správné dávkování v kombinaci s cvičením. Pokud máte sklony k nabírání tuků, měli byste tyto přípravky raději vynechat.

Pitný režim jako základ sportování

Zvýšený příjem tekutin je důležitý nejen pro vrcholové sportovce. Každý, kdo se věnuje sportu vážně by měl vědět, že jeho výkon je závislý i na zásobení těla kvalitní vodou. Předčasná únava, ochlazení těla a zpomalení regenerace organismu přímo souvisí s nedostatkem tekutin a špatným pitným režimem. Pokud budete při sportu málo pít, můžete se dostavit i svalová křeč.

Víte, že při tělo maratonského běžce ztratí až 4 l tekutin? A pokud si vyjedete na několikahodinovou projížďku na kole ve vedru, tělu ubyde až 10 l tekutin.

Tělo pocítí žízeň až poté, co ztratí několik litrů vody, proto hrozí dehydratace. Při častém sportování nebo pokud váš sportovní výkon trvá delší dobu, můžete sáhnout po iontovém nápoji, který vám dodá nejen potřebné tekutiny, ale i minerály, které jste během sportovního výkonu vypotili.

Vyživte klouby

Poupravené přísloví  říká „sportem ku zdraví – a trvalé invaliditě“. Pokud nejste zrovna aktivní sportovci a netrénujete často, můžete si lehce natrhnout šlachu nebo úpon. Proto je dobré posílit regeneraci kloubů, šlah a vazů kloubní výživou. Ta vám navíc, jako bonus, vylepší i stav vlasů a nehtů. Jde především o glukosamin a chondroitin, tj. stavební složky kloubních chrupavek, kostí a šlach.

Produkty sportovní výživy dnes seženete volně dostupné v drogeriích či lékárnách. Pokud však nemáte času nazbyt, můžete je objednat i v online obchodě Lékárna.cz, kde právě probíhá vánoční akce. Navíc tak můžete získat slevu, malý dárek či dopravu zdarma – stačí si kliknout na jakoukoli postavičku v betlémě.

Kondice

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.