Příběh Karolíny a Radka: Společně jsme zhubli 50 kilo

Příběh Karolíny a Radka: Společně jsme zhubli 50 kilo

Před Vánocemi 2013 jsme si s mým přítelem Radkem dali předsevzetí, že v roce 2014 výrazně zhubneme a změníme náš životní styl. A náš plán vyšel. Tady je náš příběh.

Já jsem aktivně sportovala až do svých 19 let, kdy jsem si držela štíhlou postavu. Bohužel spolu s “opožděnou” pubertou přišly osobní problémy a také konec sportování. Spolu s tím, že jsem se přestala hýbat, jsem začala žít velmi nezdravě. Týden co týden bary, kluby, alkohol a spousta nezdravého jídla. Kila tuku se pomalu nabalovala, svaly ochabovaly a spolu s fyzickou kondicí mne opouštěla i kondice psychická.

Spojuje nás láska k jídlu

S Radkem jsme se poznali v mých dvaceti letech. Kromě jiných věcí nás spojuje i láska k jídlu. Bohužel jsme oba byli neaktivní a současně se společně přejídali. Několikrát týdně jsme navštěvovali čínské restaurace, ládovali se knedlíky, pizzou, bílým pečivem a s přáteli vše zapíjeli hektolitry piva a tvrdého alkoholu. Oba jsme také poměrně dost kouřili.

Žárlivá hromada tuku

V mém případě byl prvním podnětem ke změně životního stylu společný výlet na Sněžku, kde jsem si potvrdila, že veškerá moje fyzička je fuč, a že takhle už to dál nejde. Z poměrně vysportované postavy a 55 kil se stala hromada tuku s necelými 85 kily. Sebevědomí jsem měla na bodu mrazu, k tomu se přidaly deprese, nekontrolované záchvaty vzteku a žárlivosti a nepříjemné kolísání nálady. Toho všeho si všimli i mí přátelé.

Radek na sobě začal pracovat již po našem výletu do Krkonoš. Já jsem změnu životního stylu neustále odkládala. Naštěstí po Vánocích jsem namotivovaná prvními Radkovými výsledky dostala rozum i já, předplatila si vstupné do fitness centra a začala na sobě tvrdě pracovat. Vzhledem ke své práci a svému bydlišti mi nezbývalo než začít chodit do fitka na šestou ranní, což znamená vstávání ve 4:20. Na vše od vstávání až po chystání krabiček a neustálé praní sportovního oblečení jsem si zvykla. Naštěstí mám velmi sportovně založenou maminku, která se odjakživa zajímá jak o cvičení, tak o racionální, zdravou stravu, takže co se týká jídla a cvičení samotného, šlo mi vše v podstatě automaticky. Spoustu jsem si toho musela samozřejmě nastudovat, ale celé toto “studium” se pro mě stalo zábavou a novým koníčkem.

Macenkova-3

Těším se na půlmaraton!

Mou nejoblíbenější formou cvičení se stal silový trénink zaměřený na budování svalové hmoty a formování postavy ve fitku, které navštěvuji v podstatě denně. Také jsem začala jezdit v sezóně na kole a celoročně běhám. Absolvovala jsem dokonce poměrně úspěšně pár běžeckých závodů a na jaře 2015 se chystám na svůj první půlmaraton.

A jsem šťastná

Mně i Radkovi se kompletně obrátil život naruby. Já shodila něco mezi 20 a 25 kily, Radek přes 25 kilo. Nabrali jsme současně také hodně svalů a neustále na sobě pracujeme, nepolevujeme a vzájemně se podporujeme. Stále se sebou nejsme spokojení, ale o tom ten náš nový fitness život přeci je, to ví každý, kdo mu propadl stejně tak jako my. Stali se z nás noví, aktivní lidé, kteří smýšlejí pozitivně. Já si konečně můžu přiznat, že již nežárlím na ženy s lepší postavou, cítím se sebevědomá, nekopu kolem sebe a je ze mě celkově lepší a šťastnější člověk. Naučila jsem se sama sebe milovat, být na sebe pyšná, užívat si života a všeho, co život nabízí.

Nálezy a ztráty

Z našeho předsevzetí v podstatě vyšlo mnoho dobrého. Oba jsme s Radkem téměř úplně přestali kouřit. Cigaretu si zapálíme jen velmi příležitostně, stejně tak jako velmi příležitostně konzumujeme alkohol.

Spousta lidí nás pomlouvala, že jsme byli obézní. Nyní zase někteří lidé mají problém, že jsme moc extrémně změnili náš životní styl. Pokud bychom ho ale nezměnili, kde bychom byli dnes? Nešťastní, tlustí, nemocní. A takoví my už nikdy být nechceme. Chceme jít lidem příkladem, chceme být motivací.

Co už víme

Pokud bych měla za sebe a přítele dát pár stručných rad lidem, kteří touží po změně, mohu říci následující: přemýšlejte nad tím, co vaše tělo chce, co si žádá a jak funguje. Studujte ho. Dávejte vašemu tělu to nejlepší. Jezte dobré a zdravé jídlo, pijte vodu, odpočívejte. Vyhněte se chemii v jídle, jezte čerstvé, základní potraviny. Nehladovte, nedržte diety. V dnešní době je možné získat mnoho informací o tom, jak zhubnout, jak žít zdravě. Studujte. Čtěte etikety. Nepodléhejte reklamám, buďte ve stravě i pohybu racionální. Mějte radost z každého, byť malého úspěchu a nenechte se odradit a znechutit prohřeškem a stagnací. Nenechte se nikým a ničím ovlivňovat, ale nechte si poradit od zkušenějších, nebojte si říct o radu. Neobklopujte se lidmi, kteří se vám smějí, nepodporují vás a vysávají z vás pozitivní energii. A především nečekejte, že to bude snadné, a že to bude hned.

Pro Kondici Karolína Mačenková (25), Radek Döme (26)

Kondice

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.

 

Pay attention to the method of 300-208 exam book learning. More importantly, 300-208 exam book 210-260 exam pdf it requires perseverance. If 210-260 exam pdf you have relevant working experience, 300-208 exam book it may be easier 210-260 exam pdf to learn.Examinations are the test of your studies and the 210-260 exam pdf most important. You need to adjust 210-260 exam pdf 300-208 exam book yourself. Be confident 300-208 exam book 300-208 exam book in the 200-105 exam questions 300-208 exam book exam 200-105 exam questions and never 210-260 exam pdf give up until 300-208 exam book the last question. Dont be nervous 200-105 exam questions about something you are not familiar with 200-105 exam questions or havent even touched.Because you do it want to get a full 300-208 exam book mark, the important thing is to do well on 200-105 exam questions every topic you know. If you make a 210-260 exam pdf mistake on the topic you 200-105 exam questions know because of the general idea and the mistake you do it know, the 300-208 exam book result 200-105 exam questions will be predictable.About the test simulation question, after fully 210-260 exam pdf mastering the basic knowledge of 200-105 exam questions the certification 210-260 exam pdf exam, the simulation question can only 200-105 exam questions help review 210-260 exam pdf each knowledge point in 210-260 exam pdf a 300-208 exam book random way. Later on, the whole 210-260 exam pdf review process, 210-260 exam pdf mainly three 200-105 exam questions things. Sybex CCNA 2.0 640-507 Study Guide is definitely a good thing to read carefully, especially 210-260 exam pdf to understand 300-208 exam book the basic concepts. Hands 300-208 exam book on Labs 200-105 exam questions at 210-260 exam pdf 210-260 exam pdf the end of each chapter must be hands-on and familiar with the results. CCNA requires a deeper understanding and understanding 200-105 exam questions of Cisco is private Operating System, IOS(Internetworking Operating System). A Router Simulator is essential. There 200-105 exam questions are many good Router Simulator, such as CCNA 200-105 exam questions virtual laboratory 300-208 exam book published 300-208 exam book by Sybex authorized electronic industry press, which is very good. It can be virtual in a simulated environment (two 2,600 route oilers and one 1,900 switch) to gain practical experience in configuring routers and switches. 200-105 exam questions I finished three sets of CCNA questions before the test in Boston. There were more than 600 300-208 exam book CCNA questions, mostly 200-105 exam questions concept questions.The most important thing is to memorize the CCNA Study Guide published by Sybex seven times and repeat the questions three times.