Dostaňte se po úrazu znovu do kondice

Dostaňte se po úrazu znovu do kondice

Komerční sdělení - Dostat se po úrazu zpátky do kondice není jednoduché. Pokud se nemůžete delší dobu hýbat tak, jak jste byli zvyklí, je snížení celkové fyzické kondice rychle znát a cesta k původnímu stavu je dlouhá a náročná.

Každý pokrok, který se nám na cestě k uzdravení podaří, je ale velkou odměnou. Výraznou roli samozřejmě hraje psychika, pravidelná rehabilitace, vhodné rehabilitační pomůcky, motivace a pevná vůle.

Kdy a jak je vhodné začít cvičit?

Jakmile vám to váš lékař dovolí, je potřeba hlavně začít se hýbat. Důležité je cvičit pravidelně a nepolevovat. Nárazová aktivita tělu neprospívá, naopak může i uškodit. Ideální je proto pořídit si cvičební a rehabilitační pomůcky domů a každý den po konzultaci s ošetřujícím lékařem nebo rehabilitační asistentkou provádět vhodné cviky, které vám pomůžou získat vaši dřívější fyzickou zdatnost.

Dostávat se zpátky do kondice je potřeba postupně. Určitě není dobré hned zkoušet například uběhnout trať, na kterou jste byli zvyklí nebo se vydat na hodinu aerobiku. Vracet se zpátky ke svým pravidelným aktivitám, je totiž těžší, než kdybyste předtím nikdy nesportovali. Musíte brát ohledy jak na změny, které ve vašem těle mohly po úrazu nastat, tak i na to, že jste třeba i trochu přibrali.

Dejte svému tělu čas dostat se do kondice

Kondici je tedy potřeba získávat lehčími aktivitami – cvičením s rehabilitačními pomůckami, chůzí, plaváním… Z počátku je třeba dbát na celkové zpevňování těla posilováním hlubokého stabilizačního systému. Speciálně se zaměřte na svaly břicha, hýždí a mezilopatkové svaly. Pomůžou vám s tím balanční cvičení s rehabilitačními pomůckami: gymnastickým míčem, overballem, balančním diskem nebo s pedálovými trenažéry pro horní i dolní končetiny.

Vhodné a kvalitní rehabilitační pomůcky nabízí firma Meyra ČR, rodinná společnost s dlouholetou tradicí, která má za svůj cíl pomáhat lidem překonat zdravotní hendikep. V nabídce mají míče na cvičení, balanční disky, míčky pro posilování, pedálové trenažéry nebo masážní a akupresurní podložky.

Nebuďte netrpěliví

Nezapomeňte i na důkladný strečink. Svaly se během dlouhé nečinnosti zkrátily nebo přetížily jednostranným používáním, když jste se snažili odlehčit zraněné části těla. Postupným protahováním je tedy dostaňte zpět do flexibilního stavu.

Dobu cvičení prodlužujte postupně. Vaše tělo bude zpočátku potřebovat delší čas na regeneraci mezi cvičeními. Dobré je také pohyb střídat – jednou posilujte hluboký stabilizační systém se speciálními pomůckami, podruhé si zajděte na dlouho procházku a jindy si dejte pár bazénů.

Nenechte se odradit tím, že se do kondice budete dostávat postupně a pokroky nebudou hned znát. Tělo potřebuje čas, netrpělivostí byste si mohli přivodit přetížení nebo nové zranění a dostat se do začarovaného kruhu. Pravidelným cvičením a postupným přidáváním zátěže se nakonec do kondice určitě dostanete!

Kondice

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.