Co si dát po kardiu, aby vaše tělo dostalo, co si zaslouží

Co si dát po kardiu, aby vaše tělo dostalo, co si zaslouží

Doplňte své zásoby energie po kardiovaskulárním cvičení díky našim tipům na potraviny, které jsou bohaté na složité sacharidy.

Každý potřebuje sacharidy, přednostní zdroj energie našeho těla. Pokud máte ve svém programu pravidelné kardiovaskulární cvičení nebo trénujete na vytrvalostní sport, budete během dne potřebovat více sacharidů coby pohonnou hmotu pro vaše tréninky a doplnění zásob energie.

Všechny sacharidy nejsou stejné

Pamatujte si: všechny sacharidy si nejsou rovnocenné. Cereálie, ovoce, zelenina (na živiny bohaté potraviny), stejně jako cukrovinky a sladkosti (prázdné kalorie) jsou zdrojem sacharidů. Některé potraviny, například mléčné výrobky a luštěniny kombinují sacharidy a bílkoviny, které napomáhají k obnově svalů. Nejlepší je vybrat si ze sacharidů ty, které zároveň přispívají spoustou dalších živin – jako jsou bílkoviny, vitaminy, vláknina a antioxidanty.

Těstoviny a bílkoviny

Sacharidy a bílkoviny jsou nejlepší kombinace, která pomáhá opravit svaly a načerpat novou energii. Pamatujte si, že těstoviny nemusí pocházet jen z pšenice. Rýžové nudle jsou bezlepkovou alternativou s jemnou strukturou i chutí a hodí se ke všem druhům omáček. Vepřové maso má vyšší obsah vitamínů B než ostatní druhy masa, a podporuje tak metabolismus a další velké producenty energie a síly. Pro lepší strukturu, barvu, vitaminy navíc a vlákninu promíchejte se svou oblíbenou čerstvou zeleninou.

Celozrnné zahřátí

Vláknina, která je obsažená v ovesných vločkách, vám může pomoci k nižší hladině cholesterolu. Namísto ochuceného müsli však sáhněte po obyčejných vločkách a vytvořte si vlastní směs tím, že přidáte výživné přísady. Přisypte své oblíbené oříšky a sušené ovoce – tedy přirozené zdroje vlákniny a železa.

 

Energetický koktejl

Jogurt a ovoce tvoří vítěznou kombinaci sacharidů. V tomto koktejlu jogurt dodá bílkoviny a vápník, zatímco ovoce přispívá přírodní sladkostí a vitamínem C, jenž je útěchou pro unavené, bolavé svaly. Abyste si udělali zásobu energie, vypijte tento drink před tím, než vyrazíte na kardio trénink, nebo ho pak použijte třicet až šedesát minut po cvičení jako pomoc tělu při regeneraci. Právě v té době totiž naše tělo dokáže nejlépe doplňovat energii, kterou jste strávili.

Muffiny ano, ale…

Muffiny mohou být nutričním požehnáním i katastrofou, záleží, co v nich je. Ty obrovské muffiny z pekařství mohou obsahovat více než 500 kalorií a 20 gramů tuku. Chytřejší volba: Doma pečené muffiny plné sušeného ovoce bohatého na antioxidanty a vlákniny z celozrnné mouky a pšeničných klíčků. Pšeničné klíčky také obsahují zinek, který přispívá ke zdravé kůži a silnému imunitnímu systému. Abyste ještě víc zvýšili obsah antioxidantů, přidejte čerstvé sezonní ovoce.

Obiloviny jsou zdravé pro srdce

Saláty z různých obilovin přinášejí uspokojení jednak díky kombinaci chutí, ale především obsahují kyselinu listovou a vitamín E pro silné a zdravé srdce. To je pro kardio cvičení velmi důležité! Pokud přidáte i fazole, vytvoříte klíčovou kombinaci proteinů a sacharidů, která pomáhá k svalové nápravě a doplnění jejich „paliva“. Užijte si takový salát k obědu nebo s trochou libových bílkovin jako je kuře nebo ryba pro výživnou večeři.

Beta-karotenová dávka

Sladké brambory jsou skutečnou superpotravinou. Kromě toho, že jsou bohatým zdrojem sacharidů, které produkují energii, jsou plné vitamínů a minerálů. Jeden šálek sladkých brambor obsahuje 20 procent denní dávky draslíku plus energii podněcující vznik vitaminu B6 a více než 700 procent denní dávky vitaminu A (většinou ve formě antioxidantu beta-karotenu). Pokud navíc přidáte špenát, získáte pokrm bohatý i na železo a vitamín C, který právě vstřebávání železa napomáhá.

Andrea Bednářová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.