Nezadělávejte si na zbytečné vrásky

Nezadělávejte si na zbytečné vrásky

Někomu se dělají už v pětadvaceti, jiný s nimi bojuje až od čtyřicítky. Velkou roli totiž hrají vrozené dispozice. Nicméně jedno je jisté: objeví se všem, protože všichni stárneme. Můžeme však zkusit svým chováním vráskám nenahrávat. Několik rad v tomto směru jsme pro vás našli na serveru Urbanette.com.

Život není spravedlivý a může se to projevit třeba zrovna na vráskách. Zatímco vy už s nimi bojujete, vaše stejně stará kamarádka nemusí, ačkoli na rozdíl od vás pije kafe a vysedává po nocích u počítače. Bohužel, jakmile se vrásky objeví, například na kořeni nosu mezi obočím, těžko s nimi něco zmůžete. Kůže zkrátka ztrácí pružnost, ztenčuje se, slábne její schopnost udržet v sobě vodu, déle se regeneruje a mizí tukové buňky, které ji vyhlazují (s celkovým hubnutím to však nemá nic společného).

Brýlemi proti vráskám

Bylo by však zbytečné vycházet vráskám vstříc. Například tím, že budete kašlat na to, jak se váš zrak zhoršuje, a budete všelijak šilhat, abyste přečetli třeba tenhle článek. Obličejové svaly musí zbytečně moc pracovat a výsledkem jsou právě vrásky. Nebojte se brýlí na čtení, pokud je potřebujete – váš obličej se uvolní.

A co spánek? Zní to jako ohraná rada, ale funguje, protože jedině ve spánku se ve vašem těle vytvářejí hormony, které pomáhají vyhladit pleť. Na vrásky navíc může mít vliv i poloha, v níž ležíte. Pokud spíte noc co noc v úplně stejné poloze, napomáhá to vzniku vrásek na tváři, kterou boříte do polštáře. Je jasné, že poloha na břiše zkrátka není žádné terno. Otokům a zvýšené námaze kůže kolem očí dokáže zabránit poloha na zádech s podepřením kvalitním polštářem. Ale zase to s polštáři nepřežeňte, nejspíše by se ozvala krční páteř.

Ryby ano, olej ano, kouření ne

Roli hraje i strava a naše životní návyky. Vráskám jdete vstříc, pokud kouříte či příliš mnoho pijete. Dokladem jsou třeba nelichotivé fotografie celebrit, které propadly nějaké té závislosti. Své může natropit i příliš mnoho kafí. Co si takhle někdy po ránu dát kakao? Kakao totiž obsahuje flavonoidy, jež pomáhají udržovat cévy pružné. Sladit si ho moc nemusíte.

Vsaďte také na ryby, včetně sladkovodních: obsahují omega-3 mastné kyseliny, které vyživují pokožku a jejichž vliv na prevenci srdečních chorob a mrtvice je nad slunce jasný. Tyto kyseliny najdeme rovněž ve vlašských ořeších a lněném či řepkovém oleji. Dobrou volbou může být i sója. Obsahuje totiž izoflavony, jež zvyšují tvorbu kolagenu a snižují tak tvorbu vrásek.

Pozor na sluneční paprsky

Můžete na to samozřejmě jít i přes kosmetiku a medicínu a podstoupit třeba botulotoxinové injekce, ale vězte, že nemají trvalý efekt, a když se to s nimi přežene, nevypadá to hezky. Navíc to není zrovna levné. Spíše se snažte o to se vráskami zase tak moc nestresovat, protože stres sám přispívá k jejich tvorbě. Stejně jako to, když se zejména venku nechráníte slunečními brýlemi a kvalitními krémy s odpovídajícím ochranným faktorem.

Radka Wallerová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.