Naučte se prožívat štěstí!

Naučte se prožívat štěstí!

Šťastní lidé problémy řeší, nešťastní na ně myslí, to je podstatný rozdíl mezi těmito dvěma skupinami. Patříte-li spíše do té druhé, zkuste to změnit. Tady máte pět nápadů, jak získat dost síly na to, abyste začali přemýšlet pozitivně.

1. krok: Chce to pravidelný pohyb

Výzkumy ukazují, že pravidelný pohyb pomáhá překonávat špatnou náladu. Podporuje totiž sebevědomí, navíc se mozek zaplaví ‚šťastnými hormony‘ – endorfiny. Chemie to zkrátka zařídí za vás. Včetně toho, že se časem stanete na svém ranním běhu nebo rychlé chůzi závislí. I to mozek dokáže zařídit.

2. krok: Deset minut denně jen pro sebe

Proslulý francouzský matematik, fyzik a teolog Blaise Pascal kdysi napsal:„Všechny problémy lidstva pocházejí z naší neschopnosti posedět tiše o samotě v místnosti.“ Mezitím uběhla tři století a neumíme to o nic lépe. Škoda! Pouhých deset minut ticha, kdy posloucháme jen své vlastní myšlenky a svůj dech, odstraňuje napětí, zmírňuje stres a harmonizuje.

3. krok: Rodinné foto na pracovní stůl

Výzkumy v několika amerických firmách nad dvě stě zaměstnanců ukázaly, že na výkon i pocit spokojenosti jednotlivých pracovníků má velký vliv jejích vlastní pracovní stůl. Konkrétně fotografie rodiny v rámečku. Tam, kde byly jakékoli osobní předměty na pracovní ploše direktivně seshora zakázány, tam byla pracovní výkonnost nižší. A naopak. Zkrátka nám dělá dobře, když se čas od času podíváme na ty, kteří nám jsou nejdražší.

4. krok: Nahrajte si do hlavy západ slunce

Mozek je poměrně nedokonalý ‚stroj‘. Nerozlišuje pořádně mezi realitou a představami. Silné a velmi živé představy nás tak mohou motivovat daleko víc než všední realita kolem. A naopak. Katastrofické obrazy, které si na pomyslné plátno v hlavě promítáme, dokáží energii dokonale odčerpat. Vytvořte si svoji vlastní sbírku jen a pouze pozitivních představ. A pravidelně se k ní vracejte. Získáte tak rychlý a hlavně nevyčerpatelný zdroj příjemné relaxace. A kdo umí relaxovat, umí i čelit problémům.

5. krok: Poslouchejte pravidelně barokní nebo meditační hudbu

Dobrá hudba je ideální placebo. Funguje, aniž byste spolkli jedinou účinnou látku. V případě barokní hudby to platí dvojnásob. Je mimo jiné dokázáno, že zpomaluje puls i frekvenci dýchání. Každý večer relaxujte u Johanna Sebastiana Bacha a brzy vás ze sedla hned tak něco nevyhodí.

Kondice

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.