Trénink u vás doma: Jak efektivně cvičit podle videa

Trénink u vás doma: Jak efektivně cvičit podle videa

Ruku na srdce: kolikrát jste chlácholila sebe i své okolí, že nemůžete cvičit, protože nemáte peníze a čas? Nejen pro mistryně výmluv jsou na YouTube dostupná videa profesionálních cvičitelů, díky kterým formujete postavu, shazujete kila za rekordní čas a přitom nemusíte vystrčit paty z domu.

Cvičení podle videa je skvělou alternativou pro všechny zaneprázdněné – díky DVD nebo YouTube si totiž můžete vytvarovat postavu a zhubnout v pohodlí domova. Tento způsob je populární zejména mezi ženami na mateřské dovolené, které nemusí shánět hlídání svých dětí. Mohlo by být cvičení ještě snadnější?

O samotě a pohodlně

Z vlastní zkušenosti doporučuji cvičit o samotě, tedy bez posměšných pohledů partnera nebo spolubydlících. Vyhnete se tomu, že místo soustředění se na správně provedené pohyby přemýšlíte, jestli nevypadáte při cvičení komicky. Proto si vyhraďte chvíli a místo, kde kolem vás nikdo nebude chodit a pronášet rádoby vtipné poznámky.

Místo umolousaného trika a vytahaných tepláků si pořiďte něco, v čem se budete cítit dobře. Sportovní tílko prostě nenecháte jen tak ležet ve skříni. Vyplatí se také investice do pomůcek: činky, podložka, overball nebo guma stojí jen pár stovek a vydrží vám na dlouhou dobu. A přece jen, cvičit s balíkem mouky místo činek nevypadá příliš vzhledně (pro začátek ale nic nezkazíte ani litrovými PET lahvemi).

S ohledem na zdravotní stav

Začínáte s cvičením? Nebo se chystáte na náročnější cviky? Poťte se před zrcadlem. Pak ale rada o slušivém oblečení a vhodných pomůckách platí dvojnásob! Zrcadlo vás jednak více motivuje, ale především díky němu kontrolujete, zda pohyby provádíte správně. I vy sami jste svým trenérem.

Cvičení vždy přizpůsobte svému zdravotnímu stavu. Nemá cenu zbytečně přetěžovat tělo – zátěž můžete zvyšovat postupně, videolekce na sebe totiž často navazují. Pokud kojíte, vyhněte se cvikům na prsní svaly. Těhotné ženy musí vynechat posilování břicha a skákání. Jestliže nemáte jasno v tom, které cviky se pro vás hodí či nehodí, nebo vás některé dokonce bolí, určitě se co nejdříve informujte u svého lékaře, nebo ještě lépe fyzioterapeuta.

Vyberte vhodné video

Než začnete, vyhledejte si pečlivě vhodné video s kvalitním trenérem. Pouštějte si takové, které má dobré reference na internetu (leckdy také vysokou sledovanost na YouTube). Trenér by neměl zapomenout na úvodní zahřátí svalů ani na závěrečný strečink a během lekce by měl upozorňovat na možné chyby. Právě proto, že nad vámi trenér nestojí osobně, je ještě důležitější provádět cviky správně.

Z  lekcí dostupných online můžeme doporučit videa trenérky Jillian Michaels a její programy formování postavy – například program 30 Day Shred se skládá ze třicetidenního tréninku, který tvoří tři úrovně po deseti dnech. Půlhodinový mix kardio cvičení s posilováním se hodí pro začínající i pokročilé. Na internetu kolují fotografie lidí před programem a po něm a výsledky jsou opravdu ohromující.

Tipy, jak zefektivnit cvičení podle videa

  • Než začnete, doporučuju video nejprve zhlédnout nanečisto. Uvidíte, co vás čeká a jak správně provádět cviky. Při cvičení pak nebudete muset zastavovat, abyste se podívala, co vlastně trenér zrovna dělá.
  • Nezastavujte! Pokud lapete po dechu, dejte si maximálně pětivteřinovou pauzu a pak v mírném tempu pokračujte.
  • Zaměřte se na jídelníček. Mnohem lepších výsledků dosáhnete, když navíc omezíte sladkosti a večerní přejídání.

A samozřejmě ideální bude, když začnete cvičit podle našich lekcí jógy! 🙂

Kondice

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.