Čtyři nebo devět hodin, každý má jinou potřebu spánku!

Čtyři nebo devět hodin, každý má jinou potřebu spánku!

Nejste si tak úplně jistí, jak se věci ohledně spánku mají? Máme pro vás soubor otázek a odpovědí. Kolik hodin spánku člověk potřebuje? Jak vzniká chrápání a kdy škodí?

Kolik hodin spánku člověk potřebuje?

To je individuální. Jsou lidé, kterým stačí čtyři až pět hodin denně, a lidé, kteří musejí spát devět až deset hodin. Potřebu spánku má každý v genech.

Kdy lze hovořit o poruchách spánku?

Za prvé: Dotyčný musí mít spánek narušený do takové míry, že tím trpí. Za druhé: Problémy se spánkem musí trvat kontinuálně alespoň 4 týdny. Důsledky nedostatku spánku se pak projevují po celý den.

O jaké důsledky se jedná?

Poruchy koncentrace a koordinace, které znesnadňují obsluhu strojů či řízení vozidla.

Jaké jsou důvody poruch spánku?

Deprese, stres, nemoc, bolesti zad… V souvislosti s poruchou spánku existuje 101 různých diagnóz.

Jednou z příčin nedostatku spánku může být i chrápání. Proč člověk chrápe?

Zvuk při chrápání vzniká rozechvěním měkkých tkání v důsledku vdechovaného vzduchu. Hlavní příčinou chrápání je vrozená špatná funkce nervů. Dalšími faktory jsou nadváha, alkohol a stáří.

Co pomáhá proti chrápání?

Neexistuje jedna opravdu účinná metoda. Může pomoci zhubnutí, vyhýbání se alkoholickým nápojům, jiná poloha, než na zádech, speciální náplast na nos, nebo operace měkkého patra.

Kdy je chrápání nebezpečné?

Když ovlivňuje pravidelnost dýchání. Do mozku pak na 10 sekund i více neproudí kyslík. Pomoci může aparát na přetlakové dýchání. Postižený si musí každou noc nasadit dýchací masku.

Co pomáhá proti skřípání zubů?

Večer je potřeba odbourat stres, například pohybem.

Opravdu pomáhá jedno pivo před spaním?

Ne! Je sice pravdou, že usnutí je jednodušší. Po pár hodinách, ale může dojít k probuzení.

Kdy potřebuji prášky na spaní?

Prášky na spaní by měly být tím nejposlednějším způsobem řešení problému s nespavostí. Měly by se užívat maximálně dva týdny.

Otestujte se a zjistěte, zda vám chybí spánek
Desatero pro zdravý spánek

  •     V ložnici by se člověk měl cítit příjemně. Měl by si vybrat matraci, která mu vyhovuje.
  •     Proti nespavosti pomáhá teplé mléko s medem.
  •     Na nespavost zabere bylinkový čaj z meduňky. Uklidňuje nervy.
  •     Teplá koupel pomůže uklidnit tělo.
  •     Před usnutím je dobré vyrazit na menší procházku.
  •     Usínat by se mělo při pokojové teplotě 18 – 20 stupňů Celsia.
  •     Usínat a vstávat je dobré ve stejnou dobu, i když máte dovolenou.
  •     Televizi vyhoďte z ložnice.
  •     Svaly pomůže uvolnit masáž.
  •     Místnost úplně zatemněte. Světlo snižuje produkci hormonu spánku melatoninu.

Kondice

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.