6 důvodů, proč špatně spíte: Zapracujte na nich

6 důvodů, proč špatně spíte: Zapracujte na nich

Máte problém se spánkem? Nemůžete usnout a když už se tak stane, tak váš spánek není hluboký, očistný a dlouhý? Nezoufejte, my víme, jak se pořádně vyspat. 

1. Studená chodidla

Zatímco mužům se syndrom studených nohou většinou vyhýbá, ženy si na studená chodidla stěžují neustále. A právě nedostatečné prokrvení končetin je jednou z příčin, které brání snadnému usínání. První pomocí jsou, jak jinak, ponožky, které chodidla rychle zahřejí.

Pravda, dvakrát sexy to není, ale váš partner to jistě pochopí. Dalšími tipy na studené nožky jsou např. horká lázeň nohou před spaním, masáž chodidel nebo střídavé sprchování teplou a studenou vodou, které rozproudí krevní oběh.

2. Zvíře v posteli

Teď nemáme na mysli ani vašeho partnera, ani plyšového medvídka, který má své pevné místo v posteli už od vašeho dětství, nýbrž čtyřnohého domácího mazlíčka, který postel v ložnici považuje za sobě vlastní.

Přestože netrpíte alergií na zvířecí srst, mohou vám chlupy, které pejsek v posteli zanechá, podráždit dýchací cesty, následkem čehož budete celou noc posmrkávat a pochrchlávat, místo toho, abyste spokojeně spali.

3. Hrobové ticho

Stejně jako hluční sousedé či rámus z ulice nehrají klidnému spánku do noty i extrémní ticho není pro spaní nejvhodnější. Pokud spíte v příliš tichém pokoji, snadno vás při usínání rozruší každý šramot.

Naše rada proto zní: před ulehnutím do postele nechte slabě puštěnou meditační hudbu nebo si kupte takzvané generátory bílého šumu, do kterých se vkládají zvukové karty, např. deštný prales, tropický déšť, kaskádový vodopád a jiné.

4. Měkká matrace

Příliš měkká i příliš tvrdá matrace má za následek nejen bolesti zad a deformaci páteře, ale způsobuje i potíže s usínáním. Na posteli ležíte jakoby v prohlubni, páteři není poskytována dostatečná opora, a proto vaše svaly neustále pracují a pokoušejí se uchovat páteř ve správné poloze.

Když už konečně usnete, nemůžete se na měkké matraci v noci lehce převracet, následkem čehož se často probouzíte. Jak tedy vybrat tu správnou matraci?

Všeobecně platí, že při ležení na boku by měla být páteř v rovině. Díky tomu se mohou meziobratlové ploténky uvolnit a nedochází k jejich deformaci a následné bolesti zad, bederní či krční páteře. Proto než si matraci koupíte, vždy ji na vlastní kůži vyzkoušejte.

5. Záře z monitoru

Podsvícený displej tabletu, blikající telefon nebo zářící obrazovka počítače pár centimetrů od postele na pohodě a blaženém spánku nepřidají. Navíc světlo, ať už to digitální, nebo z pouliční lampy, narušuje tvorbu melatoninu, hormonu spánku.

Proto než půjdete do hajan, pořádně zatáhněte záclony nebo žaluzie, vypněte počítače, laptopy i elektronické knížky a mobily „ukliďte“ do šuplíku.

6. Káva po večeři

Děláme to všichni a často si to ani neuvědomujeme. K večeři si toho na talíř naložíme víc, než bychom měli, a výsledek? Jsme přecpaní a je nám těžko od žaludku.

A protože kofein zvyšuje vylučování žaludeční kyseliny, je káva dobrá na trávení. Šálek kafíčka pak popíjíme po zbytek večera u televize, a když se nakonec odporoučíme do postele, divíme se, že nemůžeme oka zamhouřit. Příště, až si budete chtít po výtečné večeři ulevit, udělejte si raději šálek heřmánkového, mátového nebo meduňkového čaje.

Vlasta

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.