Takové to domácí cvičení

Takové to domácí cvičení

V současnosti získává domácí cvičení na oblibě. A je to logické, vypadat zdravě, cítit se dobře je zkrátka v kurzu. Ne každý má ale tu možnost se pravidelně vypravovat kvůli fyzické aktivitě kamsi, strávit tam několik hodin a poté zase desítky minut putovat domů. Od toho je tu domácí cvičení, které by vám už ze své podstaty nemělo zabrat zbytečně moc času.

K tomu, abyste se do domácího cvičení pustili, budete potřebovat jen pár drobností a někdy ani ty ne.

Co si připravit

Podložku – zkrátka něco na čem vám bude pohodlně, což může být klasická karimatka, ručník, koberec, ale i speciální cvičící podložka. Je zbytečné se nechat odvádět od sportovního výkonu myšlenkami na nepohodlí či dokonce bolest.

Pití – nemá snad ani smysl zdůrazňovat, že doplňovat tekutiny je zvláště při sportovním výkonu nutné. Postačí někde postavená sklenice s vodou, ale samozřejmě si také můžete napustit lahev od minerálky. Existují též speciální fitness lahve, které po uzavření netečou a mají dostatečně široké hrdlo, aby se do nich dal vsunout třeba kousek ovoce pro chuť.

Obuv – ano, i u domácího cvičení bude potřeba, abyste cvičili v obutí. A to ne v ledajakém, ale v pevné, zdravotně nezávadné obuvi, nejlépe ve sportovní určené ke cvičení na pevném povrchu. Předejdete tak zbytečným úrazům, které si můžete způsobit, pokud budete cvičit naboso nebo dokonce jen v klouzavých ponožkách.

Sportovní oblečení – stejně jako v případě obuvi, tak i v tomto případě dbejte na to, abyste cvičili v oblečení k tomu určeném. Zpotíte se, budete ležet na zemi… Není určitě nutné si zbytečně ničit oblíbené kousky.

Ručník – počítejte s tím, že se zapotíte, nebo byste alespoň měli, a tak vám ručník na rychlé otření určitě přijde vhod.

Zátěž – zcela úmyslně neuvádíme činky, jelikož na jejich absenci v domácnosti se spousta lidí vymlouvá a cvičení doma se tak raději nevěnuje. Pokud se vám opravdu nechce investovat do alepsoň základních kusů činek, zkuste využít takzvaně toho, co dům dal. Ideální se jeví velké lahve od pracích gelů, které můžete naplnit vodou nebo také pískem, Písek lze v pytlích umístit i do batohu, který pak bude sloužit třeba k zatížení během dřepování. Batoh můžete naplnit také knihami, pytlíkami rýže, cihlami… Do ruky dobře sednou též menší lahve od coly, ale klidně i kniha nebo krabice od mléka.

Internet a počítač nebo jiné zařízení, na kterém si pustíte video s tréninkem, pokud jej ovšem nenosíte v hlavě.

Lucie Fumfálková

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.