Chcete zhubnout? Svačte!

Chcete zhubnout? Svačte!

Při vyslovení slova svačina se jistě mnoho z nás vrátí myšlenkami do dětství a vzpomenete si na rána, kdy jsme do školní tašky dostávali zabalenou housku nebo chleba se sýrem a šunkou, případně kus ovoce. Svačiny jsou přitom velmi důležité – a to nejen pro rostoucí dětské tělo, ale i pro dospělé!

Pokud se podíváme na problematiku udržení si hmotnosti, tak většina obézních jsou ti, kteří jedí méně než třikrát denně, největší spotřebu jídla mají večer nebo mají velké intervaly mezi jídly. Velikost porcí díky hladu jsou pak obrovské. A civilizační choroby jako je diabetes, metabolický syndrom, infarkty, mozkové mrtvice, rakovina se šíří světem rychlostí blesku. Proto většina studií zaměřených na prevenci civilizačních chorob propaguje pravidelnost jídla v menších porcích. Měli bychom nejlépe konzumovat ke každému jídlu zeleninu, nejíst sladké, nepít slazené nápoje, snížit příjem masa a tučných mléčných výrobků.

Pravidelnost chybí

Statistiky evropského projektu FOOD přitom mluví jasně: pouze padesát procent lidí v pracovní době obědvá, což je alarmující. A pokud tak málo lidí obědvá, kolik asi svačí? Jen pět procent lidí se stravuje každé tři hodiny, a to je opravdu velmi málo.

Studie Snacking habits (svačinové zvyky) americké společnosti NDP group z minulého roku ukazuje, že lidé, kteří jsou často obézní a nemocní svačí o 29 % méně než průměrný Američan. Ti, co jsou zdraví a aplikují ve svém životě zdravý životní styl, svačí o 36 % více než průměrný Američan.

Kondice

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.