Funkční trénink vás odrovná, ale půjdete na něj zas!

Funkční trénink vás odrovná, ale půjdete na něj zas!

Navštívila jsem tělocvičnu PowerFit v Lužické ulici, kde se specializují na funkční trénink. Jednalo se o ukázkovou lekci pro čtenáře Kondice, a tak jsem zažila hodinu osobního tréninku s různými pomůckami a prvky funkčního tréninku. A nyní vybavena osobní zkušeností a posílenými svaly vám prozradím, co jsem se dozvěděla.

Funkční trénink jako koncept staví na solidních základech, které tu jsou už mnoho let. Jedná se
o komplexní cvičení, které zapojuje maximální množství svalů v odlišných stupních obtížnosti. Je na každém, aby si určil míru zátěže. Cvičí se s vlastní váhou, nebo pomůckami, kde se neklade tolik důraz na váhu, ale spíše na balanc, výdrž a dynamiku.

Čeho lze díky funkčnímu tréninku dosáhnout?

V podstatě můžeme trénovat, jak pro zesílení svalů a zvýšení výkonnosti, tak pro získání formy
a spalování tukových buněk. Je možno ho zaměřit i na zlepšení schopnosti rovnováhy a celkového držení těla. PowerFit se zabývá i sestavením specifického funkčního tréninku na míru pro sportovní týmy. Z toho, co jsem vyjmenovala, vyplývá, že opravdu záleží na našich potřebách
a cílech.

Jak probíhala ukázková hodina

Nejprve jsem se proběhla pár koleček po tělocvičně a u toho jsem měla na ramenou pomůcku s názvem aquahit, což je válec, který má v sobě vodu a jak jsem pochopila
i ucítila, tak díky tomu, jak se voda neustále přesouvá z místa na místo, tak vás to nutí zpevňovat zádový korpus. Takže hned od začátku jsem byla pěkně zahřátá a zároveň posilovala.

Pak jsme přešli ke cvičení na bosu, kde byla prověřena hlavně moje stabilita a schopnost udržet balanc. Vyzkoušela jsem i cvičení na TRX, což jsou popruhy zavěšené od stropu se sadou karabin. Na nich hlavně využíváte váhu svého těla a lze procvičit opravdu celé tělo. Následovalo několik cviků s kettlebell, což je činka s úchytem a nejčastěji se při cvičení používá jen jedna.

V průběhu cvičení jsem se díky celkem rychlému střídání různých pohybů zabavila natolik, že mi ani nedošlo, že vlastně dost posiluji. A také jsem byla skoro po celou dobu zahřátá.

Na konec naší hodiny jsem dostala ještě ukázku z kruhového tréninku, který se také využívá jako jedna z technik funkčního tréninku. Trenér Honza Sysel rozmístil po tělocvičně několik stanovišť a na každém jsem pracovala s jiným nástrojem a posilovala jinou partii těla.

Na každém stanovišti jsem byla cca 30 sekund, pak chvíli pauza a zase dál. Jedno stanoviště mě tedy obzvlášť rozveselilo, a to bylo místo, kde jsem byla připoutaná na gumě a takto jsem se rozbíhala do prostoru. Připadala jsem si jako gumídek a sama sobě se celkem zasmála.

 

Pocity z tréninku

Má původní představa, že takové cvičení je spíše pro muže, byla touto hodinou opravdu vyvrácena, jelikož mě to fakt bavilo a cvičení s různými nástroji mi přišlo kreativní. Dokonce natolik, že jsem si ani nevšimla, jak jsem se odrovnala a přišla na to až doma, pádem do postele. Takže toto rozhodně nebyla má poslední návštěva funkčního tréninku.

Jana Procházková

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.