Prázdniny: SPORTUJTE v souladu se svým tělem

Prázdniny: SPORTUJTE v souladu se svým tělem

I aktivita, aby byla účinná, potřebuje být provedena ve správný čas. Načasujte si svou sportovní hodinku s námi.

Ovoce a rozcvička

V pracovní dny možná startujete organismus pomocí svižné rozcvičky ještě předtím, než jdete do práce. O prázdninách se jen pořádně protáhněte. Pokud jdete cvičit před snídaní, dejte si jen pár kousků ovoce a trochu vloček, abyste měli na fyzickou aktivitu energii. Velkou snídani plnou sacharidů i bílkovin si nechte až na dobu po zátěži.

Po snídani procházka či kolo

Pokud se chystáte sportovat po snídani, je lepší si na čas mezi 10. a 12. hodinou naplánovat spíš klidnější aktivity – procházku (pokud chcete, tak i ve svižnějším tempu), vyjížďku na kole nebo plavání. Po snídani se tělo teprve dává dohromady a ještě není úplně ve formě. Zároveň ale těmito aktivitami přimějete zapojit všechny svaly.

Rekordy budete lámat po obědě

Podle chronobiologů všechny významné sportovní rekordy padají až v odpoledních hodinách. Po 15. hodině je hladina glukózy a kortizolu v optimální výšce a svaly jsou také připravené podávat ty nejlepší výkony. Samozřejmě je-li vedro, tak zápas v tenisu či fotbale raději odložte, protože nemáte co ztratit – až do 19. hodiny je vaše tělo připravené ze sebe vydat to nejlepší. Jen pozor, pokud z nějakého důvodu chcete jít brzy spát. Sportovní aktivita by měla skončit hodinu až dvě předtím, než budete muset do postele, jinak budete mít potíže usnout.

Sportujte venku, budete veselejší

Jestliže chcete sportovat a zároveň být v souladu se svými vnitřními hodinami, určitě sportujte venku. Mozek (spolu s celým tělem) je navyklý řídit se podle slunečního světla, takže když se před ním nebudete zavírat do posiloven fitek, odmění se vám větším množstvím energie i lepší náladou.

Nepřepínejte se

Sport, který je v souladu s rytmem vašeho těla, by neměl vyčerpat k padnutí. Jestliže kvůli zadýchání nemůžete promluvit, zvolněte tempo a svůj dech opět zklidněte. Nezapomínejte pít, a to zejména pokud se vám z fyzické aktivity točí hlava. Tekutiny naředí krev a brzy se vám uleví.

Lenka Lysoňková

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.