Detox v Kondici: Program linie

Detox v Kondici: Program linie

Jestli vám váha ukazuje víc, než byste chtěli, a navrch bojujete s celulitidou, vsaďte na čerstvé sezónní potraviny, vodu a lymfodrenáž. Pročistíte trávicí trakt a znovu rozproudíte zpomalenou lymfu.

Zaostřeno na střeva

Střevo se podílí na správném trávení a vstřebávání potravy. Pokud nad svým jídelníčkem příliš nepřemýšlíme, můžeme narušit jeho fungování, například zpomalit peristaltiku. Protostřeva potřebují čas od času důkladnou očistu.

Sezonní kuchyně

Zakažte si všechna tučná a sladká jídla a vyhněte se bílému pečivu. Naopak přidejte čerstvé sezonní ovoce a zeleninu a nezáleží na tom, jestli je budete jíst syrové nebo tepelně opracované. Zvlášť dobře vám udělá listová a kořenová zelenina nebo pórek. „Nezapomeňte na bílkoviny v podobě tvarohů, jogurtů, neslazených mléčných výrobků do 3 % tuku a drůbeže, ryb nebo kvalitního hovězího,“ doporučuje Jungová. Doplňte je cereáliemi, rýží, pohankou nebo jáhlami a kapkou kvalitních panenských olejů (olivovým, sojovým, sezamovým nebo arašídovým). A hlavně pijte! Nejlíp čistou vodu nebo neslazené ovocné či bylinkové čaje.

Dejte si do těla

Ze všeho nejvíc vám prospějí všechny aerobní aktivity, u kterých se pořádně zapotíte. „Zkuste badminton, běh, rychlou chůzi nebo indiánský běh. Dbejte ale na to, abyste se pohybovali v tepové frekvenci, při které se odbourává tuk. Poznáte ji podle toho, že při pohybu budete schopní mluvit,“ doporučuje Jungová s tím, že ideální je hýbat se 2 – 3x týdně půl hodinky až čtyřicet minut. Aerobní aktivity doplňte klidnější jógou nebo pilates, které posílí svaly a krásně vytvarují celou postavu.

Rozprouděte lymfu

Ideálním doplňkem k pohybu a jídelníčku je lymfatická masáž. Masér vám při ní speciálními tahy uvolní zpomalenou lymfu, která může mimo jiné i za celulitidu. Lymfatický systém totiž z těla odvádí škodliviny, které vznikají buď přímo v organismu, nebo do něj pronikají zvenku s tím, co sníme, vypijeme nebo vdechneme. Kromě toho, že lymfatická masáž urychlí odvod odpadních látek a zmírní pomerančovou kůži, zároveň zvýší i imunitu, protože se toxiny už v těle nebudou zbytečně hromadit.

Jídelníček, který zeštíhlí

ke snídani: Sklenice ovocné nebo zeleninové šťávy, cereálie, bílý jogurt

k obědu: Vařenou nebo syrovou zeleninu doplňte 100 g bílkovin (ideálně ryb, drůbeže nebo kvalitního hovězího).

k večeři: K zeleninovému vývaru si dejte kousek tvrdého sýra a jako zákusek sladké ovoce (hrušku, banán, jablko nebo meloun).

Lucie Frydecká

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.