Weight Watchers: U nás se hubne jinak

Weight Watchers: U nás se hubne jinak

Hlídače váhy máme i v Česku. Jestliže chcete někam docházet, zeptejte se v nejbližším fitku, zda nepořádají skupinové kurzy. Stačí-li vám webová komunita, zaregistrujte se na některý z webů.

STOB: Pro milovníky barev


Naše expertka na hubnutí Iva Málková založila STOB už na konci osmdesátých let. Strukturou i filozofií se WW hodně podobá. Poradkyně STOB najdete po celé zemi, seznam kurzů na www.stob.cz. STOB sice neuděluje potravinám body, ale rozděluje je do barevných pásem, červené (tučné maso, zmrzlina) doporučuje jen občas, zelené (zelenina) téměř bez omezení. V každé kategorii potravin doporučí vhodnější variantu. Využít můžete program Sebekoučink, kam po registraci zapisujete, co jste snědli a dělali, a program vám radí, jak se vyvarovat chyb.

Přítel tvého srdce: 
Pro začátečníky


Ryze virtuální pomocník, primárně zaměřený na zdravé srdce a cévy. Ty ale může mít zdravé jen člověk s přiměřenou váhou. Když se zaregistrujete, můžete si vytvořit speciální plán na tři týdny. Předem si stanovíte cíl, podle toho vám pak počítač ‚vyplivne‘, co máte dělat, abyste každý den prospěli svému zdraví a postavě. Vhodný je spíše pro ty, co tápou, než pro zkušené dietáře, kteří už mají načteno. Najdete jej na www.priteltvehosrdce.cz. Portál provozuje značka Flora, takže jde o komerční stránky a musíte počítat s tím, že vám bude doporučován margarín. Na druhou stranu je obsah stránek vytvořený za asistence odborníků, takže informace ohledně výživy jsou relevantní.

FitWeb: Pro exhibicionisty

Komunitní web zaměřený na hubnutí, kde si po registraci můžete vytvořit jakýsi deník. V něm budete zaznamenávat své úspěchy a neúspěchy. Více informací najdete na www.fitweb.cz. Můžete si tu také zvolit svou hubnoucí partu, tedy lidi, se kterými to všechno budete sdílet. K dispozici vám budou údaje o kalorické hodnotě potravin a nápovědy, jak dlouho budete muset sportovat, abyste určitý počet kalorií spálili. Vhodné spíše pro lidi, kterým nevadí číst mnohdy únavné facebookové statusy ostatních. A psát své vlastní.

Proč (ne)hubnout v partě

  • Nevzdáte to tak snadno: Třeba proto, že v sobě objevíte soutěživost a budete se před novými kamarády ze skupiny chtít předvést, že to zvládnete.
Kdy to nemá cenu: Když víte, že u vás vůle není problém. Jste-li typ, co svá předsevzetí plní vždycky do puntíku a vystačí si sám, podporu skupiny byste nevyužili.
  • Zjistíte, že v tom nejste sami: Ostatní lidé dělají stejné chyby jako vy, takže se nemusíte stydět. Lektoři jsou vyškolení tak, aby vás rozebíráním vašich jídelních prohřešků nedeptali, ale pomohli získat náhled.
Kdy to nemá cenu: Máte-li posunutou hranici intimity a také pokud hrozí, že když si z vás ostatní budou dělat (byť neškodnou) legraci, sesypete se.
  • Budete mít kde se vypovídat: Kurzy vycházejí z předpokladu, že lidé hodně jedí, protože jídlem řeší své problémy. Když se z nich vypovídáte, nutkání„vyžrat“ ledničku nebude tak silné. Navíc na skupinovém sezení můžete sami někomu poradit a být užiteční. Povídat totiž samozřejmě budou i ti ostatní.
  • Kdy to nemá cenu: Zabýváte-li se problémy druhých celý den v rámci své profese nebo rodiny. To si pak od nich budete chtít spíš odpočinout.

Lucie Frydecká

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.