Zatočte sami s bolestí zad, hlavy či zubů pomocí masáží

Zatočte sami s bolestí zad, hlavy či zubů pomocí masáží

Bolí vás tu a tam záda či hlava? Tak vězte, že se tohoto trápení můžete zbavit sami, a to prakticky kdekoli. Stačí, když se naučíte některé základní masážní techniky. Pozor však, nesnažte se jimi zbavovat se úporných bolestí, které vás omezují v běžném životě. S nimi už musíte k lékaři.

Masáž zad či hlavy má hned několik předností: krom úlevy od jejich bolesti snižuje stres, zvyšuje pracovní výkon a zlepšuje kvalitu spánku. Tvrdí to alespoň vědci z univerzity v Miami, kteří proto rozhodně doporučují i automasážní techniky. „Je to skvělá věc, protože sami nejlépe víte, kde přesně vás něco bolí a jakým tlakem potřebujete na místo působit. Navíc tak můžete zahnat bolesti zad či hlavy hned v zárodku a obejdete se tak bez pilulek,“ říká terapeutka Mary Atkinsonová, kterou citoval sever Allaboutyou.com. Zde najdete osm jí doporučených automasážních technik, které kombinuje s akupresurou a reflexní terapií.

Nikdy je nepoužívejte na otevřené rány či na místa, která jste měli nedávno poraněná. Přestaňte, pokud by vás masírované místo bolelo čím dál více.

1. Problém: bolest hlavy

Tohle je perfektní protilék, který vám přijde vhod po dni, kdy se hrbíte nad notebookem. Položte prsty obou rukou na spánky, jemně přitlačte a dělejte jimi drobné krouživé pohyby. Případně si můžete prsty pokapat roztokem levandulového oleje. Při počínající bolesti hlavy někdy pomůže masáž bříškem palce nad kořenem nosu.

2. Problém: bolesti ramene

Položte předloktí jedné ruky na stůl, rovně se posaďte, druhou rukou si přes hrudník natáhněte na záda a masírujte oblast nad lopatkou pomocí hlubokých hnětavých pohybů. Ramena si můžete masírovat i ve sprše za pomoci gelů nebo třeba u televize prostřednictvím různých masážních míčků a pomůcek.

3. Problém: žaludeční nevolnost či nadýmání

Uchopte palcem a ukazováčkem jedné ruky masitou oblast mezi palcem a ukazováčkem druhé ruky. Stiskněte po dobu dvaceti až třiceti sekund, poté uvolněte a podle potřeby opakujte. Pozor, v těhotenství se tento bod masírovat nesmí.

4. Problém: ztuhlý krk

Při masírování v oblasti krku dbejte zvýšené opatrnosti, ale pokud se vám tato masáž povede, dočkáte si i lepšího prokrvení mozku, což platí mimo jiné na únavu. Pomocí prstů obou rukou stiskněte svaly na zadní straně krku po obou stranách páteře pod týlním výběžkem, vydržte po dobu jedné minuty a zhluboka dýchejte. Potom můžete palce přesunout na spodek zadní části lebky a pomalu naklánět hlavu dozadu. Nakonec zavřete oči a po dobu dvou minut zhluboka dýchejte.

5. Problém: bolest nebo zalehnutí uší

Otevřete pusu a pak umístěte ukazováček a prostředníček do prohlubní, které najdete po stranách hlavy právě před ušima. Potom prsty tlačte směrem k uším, a to po dobu dvaceti až třiceti sekund. Uvolněte a opakujte podle potřeby. Funguje to i na zalehnutí uší třeba po letu letadlem.

6. Problém: bolesti nosních dutin

Vtiskněte špičky ukazováčků a prostředníčků do malých prohlubní bezprostředně pod vnitřním okrajem každého obočí a tlačte jimi nahoru, počítejte do pěti a pak tlak uvolněte. Potom přiložte prsty z obou stran ke kořeni nosu, tlačte dovnitř, jemně kružte a několikrát pohyb opakuje. Pak posuňte prsty o něco níže a opět dělejte krouživé pohyby po obou stranách nosu, třikrát opakuje. Nakonec pomocí bříšek prstů vyvíjejte jemný tlak na spodní okraje lícních kostí po celé jejich délce. Vždy zatlačte, počítejte do tří, pak tlak uvolněte. Pomáhá i na zastydlou rýmu.

7. Problém: bolest zubů

Tady to nejspíš bude chtít zubaře, ale zkuste alespoň tohle, něž se k němu dostanete. Polože jednu ruku dlaní na stůl, zatímco se budete ukazováčkem a prostředníčkem druhé ruky procházet po prstech té položené, a to vždy od jejich špičky ke kloubům. Stimulujete tak akupunkturní body týkající se zubů a dásní.

8. Problém: obecné bolesti, bolesti a únava

Budete potřebovat tenisový míček, ale jinak je to velmi jednoduchá masáž. Sundejte si boty a pak jednoduše přejíždějte chodidlem přes míček – díky tomu budete stimulovat akupresurní body, které ovlivňují celé tělo. Všelijak střídejte polohy chodidel.

Radka Wallerová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.